//
کدخبر: ۴۷۵۷۵۴ //

کلاس اولی‌ها را با قوانینِ مدرسه آشنا کنید

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد کلاس‌اولی‌ها را با قوانین حضور در مدرسه و کلاس درس آشنا کنند.

کلاس اولی‌ها را با قوانینِ مدرسه آشنا کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

فردین منصوری در گفت و گو با خبرنگار، از مدرسه به عنوان یک دنیای جدید برای نوآموزان کلاس‌اولی یاد کرد و افزود: قرار است کلاس‌اولی‌ها در این دنیای جدید که پیش از این آن را تجربه نکرده‌اند، با افراد و چهره‌های جدیدی مثل معلم و همکلاسی‌های خود مواجه شوند که باید با  آنها ارتباط کلامی و دوستانه برقرار کنند و این مسئله برای کلاس‌اولی‌ها می‌تواند هیجان‌انگیز و در عین حال استرس‌زا باشد.

منصوری با بیان اینکه داشتن حدی از اضطراب برای ورود به مدرسه در بین نوآموزان کلاس‌اولی عادی است، گفت: تمام افراد وقتی قرار است وارد یک محیط جدید شوند دچار اضطراب می‌شوند و بنابراین طبیعی است  کلاس‌اولی‌ها برای مدرسه رفتن اندکی استرس داشته باشند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص راهکارهای کاهش این استرس، گفت: یکی از راه‌ها بیان خاطرات شیرین مدرسه توسط والدین است و این کار ضمن کاهش استرس و اضطراب کلاس اولی‌ها، شور و شوق آنها را برای مدرسه رفتن افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید جنبه‌های مثبت مدرسه رفتن را برای نوآموزان کلاس اولی شرح دهند و از منفی‌بافی‌ کردن در مورد درس و مدرسه پرهیز کنند.

 وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید شیوه برخورد با گروه همسالان و نیز معلم را به نوآموزان کلاس‌اولی یاد بدهند، گفت: کلاس اولی‌ها باید بداند که حتما برای حرف زدن و یا ترک کلاس باید از معلم اجازه بگیرند و از طرفی باید یاد بگیرند که دیگر همکلاسی‌ها هم از کلاس سهم دارند و باید حق و حقوق دیگران را سر کلاس درس رعایت کنند.

منصوری ادامه داد: خانواده‌ها باید در مورد نکاتی مثل نحوه ایستادن در صف، نحوه ورود به کلاس و ... هم با نواموزان کلاس‌اولی خود صحبت کرده و آنها را با قوانین و قوائد حضور در کلاس درس آشنا کنند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت شاخص خودپنداره تحصیلی در کلاس اولی‌ها، گفت: خودپنداره شامل نگرش‌ها، احساسات و دانش ما درباره توانایی، مهارت و قابلیت پذیرش اجتماعی خودمان است و کلاس اول بهترین موقع برای نهادینه کردن این اصل در دانش‌آموزان است. 

منصوری افزود: برای ایجاد یک  خودپنداره مثبت در نوآموزان کلاس اولی، خانواده‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا دانش‌آموز بتواند مطالب درسی را به خوبی یاد گرفته و تکالیف خود را انجام دهد و در اینصورت به باور مثبتی از خویش دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی نوآموز کلاس‌اولی به این باور برسد که توان یادگیری مطالب درسی و انجام تکالیفش را دارد، احساس مفید بودن کرده و اعتماد به نفس و عزت نفس او بیشتر می‌شود و با اشتیاق بیشتری برای یادگیری مطالب درسی جدید تلاش می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد