//
کدخبر: ۳۸۲۷۶۲ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بهره‌برداری از۵۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر/مردم در تزریق واکسن غفلت کنند شاهد مرگ‌ومیر گسترده‌ای خواهیم بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 بهره‌برداری از۵۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر/مردم در تزریق واکسن غفلت کنند شاهد مرگ‌ومیر گسترده‌ای خواهیم بود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه شامگاه امروز (۲۷دی‌ماه) در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد

دکتر قباد محمدی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه کشور ما پیشرفته‌ترین کشور در مهار کرونا بوده‌ است گفت: کشورهای شرق آسیا و اروپا درگیر پیک هشتم هستند و آمار مرگ‌ومیر آنها هشداری دیگری برای ایران است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه مهمترین عامل در کاهش مرگ‌ ومیر را تزریق واکسن دانست و افزود: هر چند در تزریق واکسن اجباری نیست،اما سه زیر سویه اُمیکرون که در کشور ما شناسایی شده، قدرت انتشار بالایی دارد و اگر مردم غفلت نمایند شاهد افزایش مرگ‌ومیر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ دُز واکسن در استان تزریق می‌شود که نشان از استقبال کم مردم از انجام واکسیناسیون دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در پیک قبلی سطح ایمنی مردم در حد بالایی قرار داشت و امیدواریم این سطح ایمنی حفظ شده باشد، اما در غیر اینصورت گروهای در معرض خطر و افراد بالای ۶۰ سال نیازمند تزریق واکسن هستند.

محمدی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌هایی در حال تجهیز این دانشگاه که در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید نیز گفت:حدود ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از جمله پروژ‌ه‌های شاخص را اورژانس بیمارستان امام خمینی، اورژانس بیمارستان  و بخش ام‌ آر آی بیمارستان اسلام‌ آباد‌ غرب، خانه‌های بهداشت و ... عنوان کرد و افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه تامین اعتبار پروژه‌های بی‌نظیری انجام گرفت که یکی از آنها، پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی به عنوان بزرگترین اورژانس ترومای غرب کشور است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای هم به ضریب کادر پرستاری به ازای هر تخت داشت و افزود: در استان کرمانشاه ضریب کادر پرستاری به ازای هر تخت ۱/۴ دهم درصد است که باید ۱/۷ دهم درصد به ازای هر تخت باشد و بر این اساس در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، محمد کرمانشاهی، و بیمارستان طالقانی کرمانشاه با بیشترین کمبود پرستار مواجه هستیم.

 محمدی همچنین با اشاره به عدم پرداخت کارانه پرستاران در یکسال گذشته نیز گفت: پرداخت کارانه از درآمد بیمارستا‌ن‌ها تامین می‌شود که با کاهش درآمد و رشد هزینه‌ها این پرداخت با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه بیشترین عامل مرگ و میر در استان را به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، تصادفات‌ جاده‌ای و دیابت عنوان کرد و افزود: طی چند سال گذشته انرژی کادر سلامت صرف کرونا شد اما از اسفند‌ماه سال گذشته کنترل، پایش و غربالگری بیماری‌های غیر واگیر‌دار به طور جدی انجام گرفته است.

این مقام مسئول راه‌اندازی مرکز پیوند قلب را منوط به داشتن فلوشیپ بازتوانی قلب عنوان کرد و گفت: تجهیزات این مرکز خریداری شده و جراحان قلب ارزنده‌ای نیز در استان حضور دارند اما اخذ مجوز از وزارت بهداشت منوط به داشتن فلوشیپ بازتوانی قلب است که در استان کرمانشاه نداریم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد