//
کدخبر: ۳۸۲۷۸۲ //
مدیر‌عامل شرکت گاز استان کرمانشاه:

۱۹۶۷ روستای استان کرمانشاه به گاز طبیعی دسترسی دارند/ مطالبه۳۶۴ میلیارد تومانی شرکت گاز از مشترکین

مدیر‌عامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ۱۹۶۷ روستای استان به گاز طبیعی دسترسی دارند.

 ۱۹۶۷ روستای استان کرمانشاه به گاز طبیعی دسترسی دارند/ مطالبه۳۶۴ میلیارد تومانی شرکت گاز از مشترکین
به گزارش فرتاک نیوز،

ناصر حسینی پس از آیین بهره‌برداری از گازرسانی به ۶۷ روستای بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد علت نا‌ترازی گاز در کشور را به دلیل تولید برق از سوخت‌های فسیلی مانند گاز عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد برق کشور از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود.
وی افزود: تامین گاز نیروگاه‌های برق در کشور موجب شد که حجم قابل توجه‌ای ناترازی ایجاد شود، این ناترازی بخشی از صنعت کشور را درگیر کرد و مجبور به قطع گاز برخی از صنایع شدیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه یکی از دلایل این ناترازی را رویه مصرف در بخش خانگی عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۳۸/۵ میلیارد متر مکعب گاز در کشور مصرف شده است که از این میزان ۱۲۲ میلیارد مترمکعب در بخش خانگی بوده است.
حسینی در ادامه دلایل مصرف بالای گاز در بخش خانگی را شدت بالای انرژی نسبت به کشورهای دیگر، ساخت‌ وساز‌های غیر مجاز بدون مهندسی انرژی، عدم کارایی تجهیزات گرمایشی و فرهنگ عمومی عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته در بخش خانگی، تجاری، اداری و مشترکین غیر‌صنعتی روزانه حدود ۱۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است که این میزان مصرف در سال‌جاری به ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در استان با مشکل کمبود گاز مواجه نیستیم و در زمینه تامین تاسیسات گازرسانی خودکفا هستیم گفت: بهینه مصرف کردن گاز می‌تواند باعث بهره‌مندی درست در این زمینه شود.
وی راهکار کوتاه‌ مدت برای مدیریت مصرف انرژی را درست مصرف کردن دانست و گفت: با کاهش مصرف می‌توانیم گاز مصرفی صنایع را نیز تامین نماییم.
مدیر‌عامل شرکت گاز استان در ادامه تصریح کرد: در راستای کاهش مصرف گاز طی سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان هزینه بهمینه سازی ۲۰۰۰ موتورخانه‌ در استان شده است و هم اکنون نیز آمادگی اصلاح این موتورخانه‌ها را بصورت رایگان در سطح استان داریم.
وی از جمله راهکارهایی که در بلند مدت باعث اصلاح الگوی مصرف می‌شود را نیز اصلاح ساخت‌و ساز ، تولید تجهیزات با برچسب انرژی بالا و آموزش دانش‌آموزان در راستای تربیت مدیران انرژی عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ‌ سازی در سطوح دانش‌آموزی می‌تواند در آینده کارساز باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر قطع گاز اداراتی که دستور العمل‌های مربوطه را رعایت نکرده‌اند گفت: تا روز گذشته گاز ۸۰ ساختمان اداری در استان قطع شده و ۳۵۲ اخطار نیز به ادارات دیگر استان ابلاغ شده است.
حسینی اشاره‌ای هم به ضریب نفوظ گاز در شهرستا‌ن‌های استان داشت و گفت: از ۳۳ شهرستان، استان کرمانشاه ۳۱ شهرستان گاز‌دار هستند و گازرسانی به شهرستان‌ ازگله نیز تا پایان سال آینده انجام خواهد گرفت وشهر سومار نیز به دلیل خالی از سکنه بودن، مشمول گازرسانی نخواهد بود که بر این اساس ضریب نفوظ گاز در بخش شهری ۹۹/۱‌ دهم درصد است.
به گفته حسینی از ۲۵۴۵ روستای استان ۲۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که با احتساب گازرسانی ۶۷ روستای بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه که امروز به بهره‌برداری رسید هم اکنون ۱۹۶۷ روستا به گاز طبیعی دسترسی دارند و ضریب نفوظ گاز در بخش روستایی نیز ۸۷/۵ دهم درصد است.
وی اشاره‌ای هم به مطالبات شرکت گاز از مشترکین داشت و گفت: سال گذشته بدهی مشترکین به شرکت گاز استان یکهزار ۱۸۷ میلیارد تومان بود که امسال این مبلغ به ۳۶۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۷۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد