//
کدخبر: ۴۶۱۱۰۰ //
معاون استاندار کرمانشاه:

طرفدار هیچ داوطلب انتخاباتی نیستیم حتی اگر از بدنه دولت سیزدهم باشد

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: ما مجری بی‌طرف و فعال در انتخابات خواهیم بود و از هیچ نامزد انتخاباتی طرفداری نخواهیم کرد، حتی اگر از بدنه دولت سیزدهم باشد.

طرفدار هیچ داوطلب انتخاباتی نیستیم حتی اگر از بدنه دولت سیزدهم باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

"علی شعبانی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه، بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، قوانینی برای انتخاب رئیس جمهور مشخص شده است اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب پس از اعلام تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش در پیامی معاون اول رئیس جمهور را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری انتخاب کرد و اعلام کرد ظرف مدت ۵۰ روز رئیس جمهور دولت چهاردهم مشخص شود.

وی افزود: با اعلام برنامه زمانبندی انتخابات‌ از سوی وزارت کشور، اعضای کمیته‌ها و رئیس ستاد انتخابات در استان مشخص شدند و مقرر شد ۱۶۷۰ شعبه اخذ رای در استان فعال و۳۲‌هزار نفر نیز در فرآیند اجرای انتخابات فعالیت داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس زمان‌بندی انجام شده فرآیند انتخابات از دهم خرداد آغاز شد و داوطلبان حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۰ لغایت ۱۴ خرداد فرصت دارند در این انتخابات ثبت‌نام‌ نمایند.

 وی افزود: پس از انجام ثبت‌نام توسط داوطلبان، شورای نگهبان ظرف مدت هفت روز پرونده‌ها را بررسی و در۲۲ خرداد‌ماه اسامی داوطلبین تایید صلاحیت شده را بدون فرصت اعتراض اعلام خواهد کرد.

به گفته شعبانی، داوطلبین تایید صلاحیت شده از ۲۳ خرداد لغایت ششم تیرماه اجازه انجام تبلیغات دارند و هشتم تیرماه نیز فرآیند اخذ رای انجام خواهد شد و در صورت عدم کسب اکثریت آرا مطلق توسط داوطلبین دور دوم انتخابات در ۱۵ تیرماه انجام خواهد گرفت.

 معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه دولت شهید آیت‌الله رئیسی در مجلس هیچ کاندیدایی نداشت و از هیچ حزب و گروهی حمایت نکرد گفت: ما هم فقط مجری بی‌طرف و فعال در انتخابات خواهیم بود و از هیچ  داوطلبی طرفداری نخواهیم کرد حتی اگر از بدنه دولت سیزدهم  و پایبند و پیرو گفتمان آیت‌الله رئیسی باشد.

 به گفته شعبانی فضای رقابت و کنشگری سیاسی انتخابات در حال داغتر شدن است و در این میان افرادی هستند که قصد دارند با انتقاد از دولت سیزدهم طراحی‌هایی را انجام دهند اما هرگز نمی‌توانند کلیت دولت سیزدهم را به چالش بکشند.

وی اذعان داشت:شهید آیت‌‌الله رئیسی به صورت ناگهانی به شهادت رسیدند و کارنامه دولت سیزدهم جمع‌بندی نشد در همین راستا تمامی مدیران دولت سیزدهم موظفند تمام زحمات و خدمات خالصانه و صادقانه این دولت طی سه سال را به نحو مطلوب و نه به قصد مبالغه به مردم اطلاع‌رسانی نمایند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: مسئولین و مدیران استانی در حساس‌ترین انتخابات نظام و انقلاب موظفند با انجام کار مضاعف مردم را به مشارکت در این انتخابات ترغیب نمایند.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان