//
کدخبر: ۴۷۴۲۵۳ //
شهردار کرمانشاه:

مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات اجرایی شد

شهردار کرمانشاه از اجرایی شدن مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات خبر داد.

مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات اجرایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در راستای کاهش تصادفات و جلوگیری از حوادث ناگوار رانندگی راه اندازی و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه تشکیل جلسه داد و مصوباتی را از نظر گذراند که در مهم‌ترین مصوبات آن 29 نقطه حادثه‌خیز شناسایی و طی چند ماه گذشته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه توانست موانع نقاط حادثه خیز را رفع کند.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، تدوین و اجرای استراتژی‌ها برای کاهش تعداد تصادفات، افزایش ایمنی و ارتقا رفتار رانندگی و آموزش و پرورش عمومی درباره اصول رانندگی ایمن، استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی و اهمیت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

وی همکاری با نهادهای مرتبط  برای اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های کاهش تصادفات را ضروری عنوان کرد و گفت: سیاست‌ریزی و مدیریت کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری بین اقشار مختلف جامعه است تا بوسیله این اقدامات، تصادفات جاده‌ای وارد شده نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

 شهردار کرمانشاه تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دور برگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و‌ دور برگردان میدان مقابل شرکت زمزم ،نصب حفاظ و نرده در طرفین پل قره‌سو جهت جلوگیری از خروج خودروها از پل در هر دو طرف، ورودی اول ده‌پهن ایمن‌سازی با نصب موانع فیزیکی (نرده ،نیوجرسی ،...)، اصلاح هندسی راست‌گرد ورودی از ده‌پهن، نصب چراغ فرماندهی و دوربین ثبت تخلفات از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

 نوروزی همچنین اضافه  کرد: ایمن‌سازی مقابل دانشگاه پیام نور واقع در کمربندی امام‌خمینی(ره) با نصب چراغ چشمک‌زن ،راه‌اندازی سرعت‌کاه آسفالتی ،نصب و راه‌اندازی نردههای پل عابر پیاده ، احداث پل و ایمن‌سازی پل عابر پیاده در شهرک حکمت‌آباد در قالب مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات انجام شده است.

 وی افزود: با تلاش پ‌های صورت گرفته از سوی قرارگاه کاهش تصادفات و تلاش تمامی همکاران؛در دو کمربندی شرقی و غربی کاهش تصادفات را به صورت چشم‌گیر  داشته‌ایم و آسیب‌شناسی تمامی دستگاههای مرتبط را آغاز کرده و به شکل بازدیدهای میدانی سعی داریم موانع را مرتفع نماییم.

 شهردار کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری جلسات و بازدید‌های میدانی صورت گرفته از سطح شهر باعث شد تا با تشکیل جلسات مکرر مجموعه اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهیم که همین موضوع نیز در کاهش آمار تصادفات دخیل بود. 

 وی خاطر نشان کرد: قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات پتانسیل تصمیم‌سازی برای ساماندهی و کاهش تصادفات دارد و می‌توان با اتخاذ تدابیر درست و عملی، گام خوبی در جهت کاهش حجم تصادفات برداشت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه؛سردار حاجیان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در  جلسات گذشته قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات  بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک تاکید کردند ، وی کمربندی اطراف شهرها را بیشترین محل وقوع تصادفات برشمرد و بر ایمن‌سازی و کنترل سرعت خودروها در این محدوده تاکید کرد.

حاجیان به همکاری و فعالیت شبانه روزی مدیران تاکید کرد و افزود :«ارتباط بین شهرداری و پلیس راهور و تخصصی کردن موضوعات شورای ترافیک شهرستان‌ها می‌تواند در حل معضلات ترافیکی شهروندان تاثیر فراوانی داشته باشد».

حاجیان در حاشیه بازدید های میدانی از نقاط حادثه خیز سطح شهر کرمانشاه  افزود: مردم کرمانشاه لایق دریافت بهترین خدمات هستند و من و همه همکارانم به آن‌ها قول داده‌ایم آرامش خود را فدای امنیت و آرامش آن‌ها کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، گفت: امیدوارم بقیه دستگاه های مسئول نیز با توان بیشتری پای کار آمده و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد