//
کدخبر: ۴۷۱۴۹۷ //
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

گازرسانی به ۵۷ روستای استان تا پایان سال جاری/ مطالبات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز از مشترکین

ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت:تا پایان سال‌جاری ۵۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند که عملیات گاز‌رسانی به ۳۴ روستا تا پایان شهریور و مابقی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

 گازرسانی به ۵۷ روستای استان تا پایان سال جاری/ مطالبات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز از مشترکین
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار،امروز (۲۵ مرداد) برگزار شد.

"ناصر حسینی"، مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر صد‌درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند اظهار کرد: در سال گذشته گازرسانی به ۲۳۱ روستا و شهر ازگله انجام گرفت و گاز طبیعی به ۳۴ شهر استان که قابلیت گاز‌رسانی دارند رسید.

 ۵۷ روستای استان تا پایان سال از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تا پایان سال جاری ۵۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که از این تعداد ۳۴ روستا تا پایان شهریورماه و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

۲۲۴۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

 به گفته حسینی، در حال حاضر ۲۴۰۴ روستای استان قابلیت گاز‌رسانی دارند و از این تعداد ۲۲۴۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

تا پایان سال‌جاری تعداد روستاهای دارای گاز طبیعی در استان به ۲۳۰۲ روستا خواهد رسید

وی اضافه کرد: بر این اساس تا پایان سال جاری تعداد روستای استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند به ۲۳۰۳ روستا خواهد رسید و عملیات گازرسانی به ۱۰۱ روستای باقیمانده فاقد گاز طبیعی در استان نیز در صورت اخذ مجوز و تامین اعتبار انجام خواهد شد.

 مصرف ۶۶ درصدی گاز استان در بخش صنعتی طی سال گذشته

حسینی در ادامه اشاره‌ای به سهم ۶۶ درصدی گاز در سبد انرژی استان داشت و گفت: در سال گذشته حدود ۶۶ درصد از سهم گاز استان در بخش صنعتی و حدود ۳۳ درصد آن در بخش خانگی مصرف شده است.

 مصرف  پنج میلیارد و ۴۳۴ میلیون متر‌مکعب گاز طی سال گذشته در استان

 مدیرعامل شرکت گاز استان در گوشه دیگری از سخنانش از مصرف پنج میلیارد و ۴۳۴ میلیون متر‌مکعبی گاز طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: میزان هدر‌رفت گاز طبیعی در سال‌های گذشته هشت درصد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ به کمتر ۱.۹ درصد رسید.

پیش‌بینی مصرف روزانه ۲۵ میلیون‌متر مکعب گاز در زمستان سال‌جاری

به گفته حسینی در زمستان سال گذشته بر اساس محدودیت‌هایی که برای صنایع ایجاد شد روزانه ۲۰ میلیون‌متر‌مکعب گاز در استان مصرف شد که اگر بخواهیم زمستان امسال این‌ محدودیت‌‌ها را صنایع حذف کنیم، روزانه ۲۵ میلیون متر‌مکعب گاز در استان مصرف خواهد شد.

نصب سنسور دمایی و رصد مصرف گاز در ادارات استان

حسینی یادآور شد: در راستای کاهش مصرف و استفاده بهینه از گازطبیعی در ادارات در نظر داریم با نصب سنسور دمایی در ادارات مصرف گاز را به صورت آنلاین رصد نماییم و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد.

 حادثه  انفجار در اسلام‌آباد ارتباطی به نشت گاز ندارد

این‌ مسئول اشاره‌ای هم به حادثه انفجار و ریزش ساختمان‌ها در اسلام‌آباد غرب داشت و گفت: شبکه گازرسانی استان هر سال نشت‌یابی می‌شود و در این حادثه نیز هیچ‌گونه نشتی گاز مشاهده نشد و با اطمینان می‌گویم این‌حادثه ارتباطی به نشت گاز ندارد.

 فعالیت ۷۸ جایگاه cng در استان کرمانشاه

 حسینی در ادامه تعداد جایگاه‌های cng در استان را ۷۸ جایگاه عنوان کرد و گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای واگذاری این جایگاه‌ها نداریم.

 ۲۵۰۰ واحد تولیدی استان گازدار هستند

وی همچنین تعداد شهرک‌های صنعتی متصل به شبکه گاز‌طبیعی در استان را ۲۰ شهرک عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ واحد تولیدی و ۷۱۱ هزار و ۱۹۸ مشترک گاز شامل؛ ۴۴۱ هزار و ۸۹۹ خانوار شهری و ۱۳۳ هزار و۴۲۸ مشترک روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

 مطالبه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز استان از مشترکین

مدیرعامل شرکت گاز استان، همچنین مطالبات شرکت گاز از مشترکین را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۶ درصد این مطالبات مربوط به پتروشیمی کرمانشاه است ،کمتر از یک درصد مربوط به مشترکین خانگی و مابقی مربوط به بخش صنعت استان است.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد