//
کدخبر: ۷۲۶۹۷ //

برگزاری نمایشگاه با وجود فراوانی کالا در بازار به صلاح نیست

به دلایلی همچون بیشتر بودن عرضه از تقاضا ، بالابودن تعداد واحدهای صنفی و عرضه کننده کالا و خدمات و همچنین فراوانی کالا در بازار، در شرایط فعلی برگزاری نمایشگاه ضرورت ندارد.

برگزاری نمایشگاه با وجود فراوانی کالا در بازار به صلاح نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود محمدشاهی با بیان اینکه در این مقطع برگزاری نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه فروش بهاره به صلاح نیست، افزود: تکثر واحد‌های عرضه کننده کالا در شهر و تامین نیاز کامل مردم توسط واحد‌های صنفی سبب شده تا مخالف برگزاری نمایشگاه باشیم چرا که برگزاری نمایشگاه‌های فروش در این مقطع صرفا به نفع عده‌ای دلال و به ضرر کسبه خواهد بود.

 

محمدشاهی رییس اتحادیه پوشاک شهرستان بندرعباس تصریح کرد: درحال حاضر در شهر بندرعباس علاوه بر بیش از هزار واحد صنفی فعال، تعداد زیادی به صورت شو‌ها و مزون‌های خانگی، فروشگاه‌های غیر مجاز و یا از طریق سایت‌ها و فضای مجازی اقدام به فروش پوشاک می‌کنند که همه این‌ها در کم شدن میزان فروش واحد‌های صنفی تاثیر بسزایی داشته اند.

 

وی گفت: دسترسی مردم به فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری شهر به لحاظ گستردگی آنان در سطح شهر به مراتب آسان‌تر از دسترسی به یک نقطه نمایشگاهی خواهد بود و وقت کمتری را خواهد گرفت لذا همه مسئولان و دست اندرکاران تنظیم بازار باید تلاش کنند تا مشاغل قانونمند ایجاد شده پایدار بمانند. محمدشاهی افزود: نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های فروش کالا نداریم بلکه برگزاری نمایشگاه باید با هدف معرفی توانمندی‌ها و تخصص‌های هر صنف باشد و در نمایشگاه‌ها، تخصص‌ها و کار‌های نو و ایده پردازی‌های جدید ارائه شود وگرنه که فروش در همه جا بیش از ظرفیت وجود دارد.

 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه نه تنها منجر به تنظیم بازار نخواهد شد بلکه نظم بازار را نیز برهم می‌زند و میزان اندک فروش کسبه را نیز مختل می‌کند؛ به همین دلیل برگزاری فروش‌های فوق العاده منطقی‌تر خواهد بود. محمدشاهی تصریح کرد: واحد‌های صنفی در طول سال هزینه‌های مالیات، عوارض، دارایی و شهرداری را پرداخت می‌کنند و انصاف نیست در زمان پیک فروش آن‌ها با برگزاری نمایشگاه‌های متفرقه اجازه دهیم افرادی معدود نظم بازار را برهم بزنند و امنیت شغلی پایدار کسبه را که سالانه هزینه گزافی را بابت کسب و کار خود به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی پرداخت می‌کنند، به خطر بیندازند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۶۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان