//
کدخبر: ۴۶۹۸۵۴ //

دستگیری باند دزدان کالسکه‌ای با شگردی جدید

باند حرفه‌ای‌ای که با استفاده از کالسکه نوزاد، اعتماد مردم را جلب می‌کردند و به خانه‌هایشان دستبرد می‌زدند، توسط پلیس دستگیر شدند.

 دستگیری باند دزدان کالسکه‌ای با شگردی جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

"زنی وحشت‌زده، با صدایی لرزان، از دستبرد وحشیانه‌ای که به خانه‌اش شده بود خبر داد. او گفت: "وقتی به خانه برگشتم، صحنه‌ای هولناک روبرویم بود. سارقان با یک کالسکه نوزاد به خانه‌ام آمده و همه چیز را زیر و رو کرده بودند. آن‌ها با خونسردی تمام، وسایل قیمتی ما را جمع کرده و آماده فرار بودند. خوشبختانه پسر نوجوانم با فریادهایش، این نقشه شوم را نقش بر آب کرد."

 درپی دریافت این گزارش، بلافاصله گروهی از افسران زبده دایره تجسس با دستور سرهنگ علی ابراهیمیان(رئیس کلانتری شهید نواب صفوی) عازم خیابان طبرسی شدند و به تحقیق دراین باره پرداختند.

آنان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی،دوربین های مداربسته را بازدید کردند و تصاویری از دزدان کالسکه ای را به دست آوردند. با همین سرنخ مهم، بی درنگ عملیات شناسایی و ردزنی سارقان در دستور کار پلیس قرارگرفت و گشت زنی های هدفمند در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت محله، ادامه یافت تا این که عصر روز ششم مرداد،یکی از نیروهای گشت نامحسوس به 2 جوان کالسکه به دست مشکوک شدند که تصاویر آن ها با چهره زنی دزدان کالسکه ای از دوربین های مداربسته مطابقت داشت.

به همین دلیل رمزهای پلیسی در بیسیم ها پیچید و ماموران انتظامی با دستور رئیس کلانتری، زن و مرد 22 و 34 ساله را دستگیر کردند و به مرکز انتظامی انتقال دادند. بررسی سوابق آنان نشان داد که هردو متهم سابقه دار هستند  و به منزل ویلایی خیابان طبرسی جنوبی نیز دستبرد زده اند

این گونه بود که تحقیقات تخصصی از آنان زیر نظر سرهنگ سروری(رئیس دایره تجسس)آغاز و مشخص شد که اعضای این باند با استفاده از یک کالسکه نوزاد، اعتماد مردم را برای بازدید از منازل اجاره ای جلب می کنند و هنگام بازدیدهای حیله گرانه از خانه های مردم گوشی های تلفن را با شگردی خاص سرقت می کنند و پس از شناسایی محل های نفوذ به منازل در فرصتی مناسب نیز به لوازم خانگی دستبرد می زنند.

 حاکی است طولی نکشید که با اعترافات 2 متهم، دامنه عملیات برای دستگیری همسرزن 22 ساله به خیابان طبرسی 29 کشید و متهم 39 ساله دیگر نیز به دام افتاد. در بازرسی از محل اختفای متهمان،تاکنون تعدادی گوشی تلفن سرقتی،مقادیر زیادی قطعات خودرو و ابزار   آلات کشف شده است.

در ادامه رسیدگی به سرقت های احتمالی دیگر اعضای باند دزدان کالسکه ای، هر 3 نفر با دستور قضایی روانه زندان شدند و تحقیقات پلیس با تاکید سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)برای ریشه یابی پرونده و شناسایی مال باختگان احتمالی دیگر ادامه یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد