//
کدخبر: ۴۷۳۳۱۳ //

دستبند تنیس (دستبند ابدیت)؛ جواهری که همچنان می‌درخشد

دستبند تنیس نوعی دستبند به شکل ردیف پیوسته‌ای از سنگ‌های قیمتی، معمولا الماس، است که به طور متقارن روی زنجیری ظریف و منعطف قرار گرفته‌اند

دستبند تنیس (دستبند ابدیت)؛ جواهری که همچنان می‌درخشد
به گزارش فرتاک نیوز،

دستبند تنیس (tennis bracelet) از جمله تکه‌های تزیینی است که با گذر زمان نه‌تنها محبوبیتش را از دست نداده، بلکه با نوآوری‌ها و سبک‌های مدرن به زیوری همیشگی و جذاب تبدیل شده و به لطف ظاهر ساده و شیکش، جایگاهی خاص در دنیای جواهرات پیدا کرده و همچنان موردتوجه افراد مشهور و علاقه‌مندان به جواهرات است.

دستبند تنیس چیست؟

دستبند تنیس نوعی دستبند به شکل ردیف پیوسته‌ای از سنگ‌های قیمتی، معمولا الماس، است که به طور متقارن روی زنجیری ظریف و منعطف قرار گرفته‌اند. طراحی این دستبند به گونه‌ای است که به‌راحتی با مچ دست هماهنگ می‌شود و ظاهری شیک و جذاب به فرد می‌بخشد. در دستبندهای تنیس کلاسیک، معمولا فلز بین هر سنگ خیلی کم دیده می‌شود و الماس‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

تاریخچه دستبند تنیس

به گزارش نشریه «عروس‌ها» (Brides)، دستبند تنیس ابتدا «دستبند ابدیت» (eternity bracelet) نام داشت و در دهه ۱۹۲۰ بسیار محبوب شد. در آن دوره، زنان آن را با لباس‌های مجللشان برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص هماهنگ می‌کردند و به دست می‌بستند.

در سال ۱۹۷۸، زمانی که کریس اورت، قهرمان تنیس جهان، چنین دستبندی را در طول مسابقات به دست داشت، به‌عنوان دستبند تنیس شناخته شد. در واقع دستنبد اورت در یکی از مسابقات از دستش باز شد و برای پیدا کردن آن، مسابقه متوقف شد. این ماجرا به‌سرعت باعث محبوبیت این دستبند در سطح جهانی شد و آن را به اسم دستنبد تنیس مشهور کرد. از آن زمان تاکنون، بازیکنان مشهور تنیس مانند سرنا ویلیامز نیز این طراحی نمادین را در زمین تنیس به نمایش می‌گذارند.

دستبند تنیس را چگونه با سبکمان هماهنگ کنیم؟

یکی از دلایل محبوبیت دستبند تنیس تطبیق‌پذیری بالای آن است. این جواهر را می‌توان هم در مناسبت‌های رسمی و هم در موقعیت‌های غیررسمی استفاده کرد. مارگوت مک‌نول، طراح جواهرات، در مصاحبه با نشریه «عروس‌ها» می‌گوید: «کریس اورت نگاه جهان به جواهرات فاخر را تغییر داد. پس از آن بود که زنان به یک‌باره به انداختن دستبندهای الماس با هر چیزی، از لباس‌های شیک گرفته تا لباس‌های راحتی و جین، روی آوردند.»

مک‌نول اضافه می‌کند که دستبندهای تنیس نه‌تنها برای عروسی‌ها مناسب‌اند، بلکه می‌توانند به عنوان یک جواهر موروثی در مجموعه‌های خانوادگی نیز جا باز کنند. او برای ایجاد سبکی خیره‌کننده پیشنهاد می‌کند که دو دستبند تنیس با عرض‌های مختلف را به صورت لایه‌لایه روی هم قرار داد.

همان‌طور که می‌توان دستنبد تنیس را با یک سبک روزمره مثل شلوار جین و تی‌شرت استفاده کرد، مناسبت‌های خاص مانند جشن عروسی، یک قرار عاشقانه یا رویداد رسمی نیز زمان مناسبی برای استفاده از آن است.

با ترکیب دستبند تنیسی با دیگر دستبندها و ساعت نیز می‌توان سبکی شخصی ایجاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد