//
کدخبر: ۴۷۷۸۷۴ //

در جستجوی الماس، گنج واقعی را گم کرد

مرد کشاورز، در جستجوی الماس‌های افسانه‌ای، تمام دارایی‌اش را از دست داد و زندگی‌اش را تباه کرد، غافل از اینکه بزرگ‌ترین گنجش زیر پای خودش پنهان بود.

در جستجوی الماس، گنج واقعی را گم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزی روزگاری، مرد کشاورزی ساده دل در دل آفریقا زندگی می‌کرد. او مزرعه کوچکی داشت که حاصل دست رنجش را تامین می‌کرد. زندگی‌اش آرام و بی‌دغدغه بود تا اینکه شایعه‌ای مبنی بر کشف معادن الماس در نقطه‌ای دور دست از آفریقا، گوشش را کر کرد. چشم‌های مرد برق زد و خیال‌های بزرگی در سرش نقش بست. او تصور می‌کرد با پیدا کردن الماس، به ثروت هنگفتی دست پیدا خواهد کرد و می‌تواند برای خانواده‌اش زندگی بهتری فراهم کند.

بدون هیچ تردیدی، مزرعه‌اش را فروخت، خانواده‌اش را رها کرد و به سفری طولانی و پر مخاطره برای یافتن الماس رفت. سال‌ها گذشت و او در جستجوی این گنج افسانه‌ای، مناطق مختلف آفریقا را زیر پا گذاشت. اما هرچه بیشتر جستجو می‌کرد، بیشتر ناامید می‌شد. در نهایت، پس از سال‌ها سرگردانی، ناامیدی و فقر، او را در دل دریا غرق کردند.

در همین حین، زارع جدیدی مزرعه او را خریداری کرد. روزی که در کنار رودخانه‌ای که از میان مزرعه می‌گذشت قدم می‌زد، چشمش به سنگی درخشان افتاد. کنجکاوی او را بر آن داشت تا سنگ را بردارد و نزد جواهرسازی ببرد. جواهرساز با شگفتی به او گفت که این سنگ، الماسی بسیار کمیاب و ارزشمند است.

زارع جدید به محل پیدا شدن سنگ بازگشت و با دقت بیشتری به اطرافش نگاه کرد. به زودی متوجه شد که تمام زمین‌های مزرعه‌ای که خریده بود، مملو از الماس است. او در حالی که به گذشته تلخ زارع قبلی فکر می‌کرد، به این نتیجه رسید که آن مرد در جستجوی گنج، بزرگترین گنج زندگی‌اش را از دست داده است.

نتیجه‌گیری:

این داستان آموزنده، به ما یادآور می‌شود که گاهی اوقات، بزرگترین گنج‌ها در همان جایی هستند که ما به دنبالشان نمی‌گردیم. گاهی اوقات، برای رسیدن به خوشبختی، باید به آنچه داریم قانع باشیم و از داشته‌هایمان حداکثر استفاده را ببریم.

همیشه برای یافتن فرصت ها و موفقیت درزندگی ابتدا به داشته های خود نگاهی بیندازیم!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد