//
کدخبر: ۳۴۵۹۱۹ //

چاقی در کودکان چه دلایلی دارد؟

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: عمده ترین دلایل چاقی در کودکان، عوامل ژنتیکی، بی تحرکی فیزیکی، الگوهای غذایی ناسالم و یا ترکیبی از این عوامل است.

 چاقی در کودکان چه دلایلی دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افسانه عزیزی در گفت و گویی، افزود: سلامت دانش آموزان گروه سنین مدرسه تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است. لذا کودکان باید آموزش ببینند که چطور غذا بخورند تا چاق نشوند.

عزیزی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی ایجاد اضافه وزن و چاقی تغییر الگوی غذایی با مصرف نوشیدنی‌های گازدار و یا شیرین شده با شکر، مصرف غذاهای فست فودی مضر، مشکلات روانشناختی کودک مانند افسردگی، سرخوردگی، کمبود اعتماد به نفس و تماشای تلوزیون، استفاده از رایانه و گوشی های همراه است.

وی عنوان کرد: چاقی در کودکان می‌تواند بیماری‌هایی از جمله آسم و بیماری‌های تنفسی، دیابت، فشار خون و بلوغ زودرس در نوجوانان را به همراه داشته باشد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اظهار کرد: کودکان سه تا شش سالگی: ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شبانه روز، کودکان ۷ تا ۱۲ سالگی: ۱۰ تا ۱۱ ساعت در شبانه روز و  ۱۲ تا ۱۸ سالگی: ۸ تا ۹ ساعت در شبانه روز باید بخوابند تا بدنی سالم داشته باشند.

عزیزی تصریح کرد: زمانی که کودک به اندازه کافی می‌خوابد، خطر اضافه وزن و یا ابتلا به دیابت در او کم شده و مشکلات یادگیری و تمرکز تا حد زیادی در او کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از همه گروه‌های غذایی توسط کودکان گفت: کودکان باید از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند. کم کردن حجم غذا و افزایش دفعات آن در طول روز، همچنین مصرف میوه و سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی رژیم درمانی تک خوری مضر دانست و عنوان کرد: پیش از مشورت با پزشک اقدام به چیدن رژیم برای کودک خود نکنید. کودک برای رشد و یادگیری احتیاج به میزان مشخصی از کالری و مواد مغذی دارد. رژیم های تک خوری صدمات جبران ناپذیری به سیستم ایمنی کودک وارد می کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد غذایی سالم و فعالیت فیزیکی منظم رمز داشتن یک وزن متعارف و سالم است. این عادت های خوب همچنین از مشکلات سلامتی، اجتماعی و احساسی که ممکن است در نتیجه ی اضافه وزن به وجود آیند، جلوگیری می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد