//
کدخبر: ۴۱۵۹۱۴ //
روده| انگل روده

با این غذاها از شر انگل‌ های روده راحت شوید

کرم و انگل های انگلی زندگی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهند. این انگل ها به ویژه کسانی را هدف قرار می دهند که بهداشت ضعیفی دارند و دسترسی کمتری به محصولات بهداشتی دارند.

با این غذاها از شر انگل‌ های روده راحت شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از این انگل ها به نام «کرم شلاقی» در روده انسان زندگی می کند و باعث عفونتی به نام تریکوریازیس می شود. این عفونت به روده بزرگ آسیب می رساند و می تواند منجر به درد شکم، حالت تهوع، استفراغ، سردرد و حتی مدفوع خونی شود. از سوی دیگر در کشورهای غربی رژیم های غذایی پرچرب بسیار رایج است. تیمی از دانشگاه لنکستر و دانشگاه منچستر دریافتند که رژیم غذایی غربی می تواند با عفونت کرم مبارزه کند.

دکتر Evelyn Funjika، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: برای اینکه بتوانیم تاثیر تغذیه بر عفونت کرم را بررسی کنیم، از مدل موش استفاده کردیم. مطالعات ما نشان داد که خوردن غذاهای چرب باعث تقویت سلول های ایمنی می شود که به کرم ها حمله می کنند.

پیش از این، شواهد نشان داده بود که پاسخ‌های ایمنی که انگل را دفع می‌کنند به نوعی از گلبول‌های سفید خون به نام سلول‌های T-helper 2 برای کمک کردن متکی هستند. این گلبول ها برای از بین بردن انگل ها در سیستم گوارشی طراحی شده اند. این مطالعه نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب، مولکولی روی این سلول‌های کمکی به نام ST2 را افزایش می‌دهد و پاسخ T-helper 2 را برای از بین بردن کرم‌های انگلی از روده بزرگ افزایش می‌دهد. این برخلاف تصور رایج است که رژیم غذایی پرچرب همیشه برای سلامتی مضر است.

رژیم غذایی پرچرب بیشتر با افزایش آسیب شناسی در طول بیماری همراه است. با این حال، در مورد این انگل، این رژیم غذایی پرچرب به سلول های T اجازه می دهد تا یک پاسخ ایمنی مناسب برای بیرون راندن کرم ایجاد کنند. شرح کامل این یافته ها در مجله Mucosal Immunology منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۹۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان