//
کدخبر: ۴۵۷۵۷۲ //

بهترین روش نظافت بعد از توالت؛ آب یا دستمال کاغذی، مسئله این است!

از مسائل مهمی که معمولا در صحبت‌های روزمره هم به آن اشاره نمی‌شود درست‌ترین روش نظافت بعد از توالت رفتن و مدفوع کردن است که برخی خود را با دستمال کاغذی تمیز می‌کنند و برخی ترجیح می‌دهند از آب برای نظافت استفاده کنند.

 بهترین روش نظافت بعد از توالت؛ آب یا دستمال کاغذی، مسئله این است!

زشکان و متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند به لحاظ علمی استفاده از آب برای تمیز شدن پس از توالت بهتر است و برای تمیزی کامل نباید به دستمال توالت کفایت کنیم.

متخصصان در این باره توضیح داده‌اند که اگر به درستی از دستمال توالت استفاده شود، به ظاهر می‌تواند عمده مدفوع را از مقعد پاک کند، غافل از اینکه باعث پخش شدن مدفوع در سرتاسر مقعد می‌شود. این مسأله به ویژه برای زنان خطرناک است، چرا که ممکن است باکتری‌ها را وارد مجرای ادرارشان کند.

در برخی مواقع استفاده از دستمال توالت برای نظافت پس از سرویس بهداشتی، ممکن است بقایای مدفوع را در قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است پاک نکند. امری که با خارش مقعد و کثیف شدن لباس زیر همراه خواهد بود.

استفاده بیش از حد از دستمال توالت برای تمیزی کامل، به تدریج منجر به ابتلا به بیماری‌های پوستی شده و تحریک شدن پوست اطراف مقعد را به همراه دارد.

استفاده از آب برای نظافت پس از دستشویی رفتن، علاوه بر اینکه تمیزی بیشتر را به ارمغان می‌آورد، از گرفتن چاه توالت ناشی از انداختن دستمال مصرف‌شده نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود از دستشویی‌های ایرانی استفاده کنید. توالت‌های فرنگی باکتری و آلودگی را به سطح دستشویی آورده و در هوا معلق می‌کند که به عفونت می‌انجامد.

برخی دستمال‌های توالت حاوی مواد سمی‌ای از جمله وایتکس هستند و می‌توانند مشکلات پزشکی ایجاد کنند. دستمال‌های مرطوب‌کننده هم ممکن است حاوی مواد محرکی مانند پروپیلن گلیکول باشند. با توجه به این مسائل توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی، انواع حساسیت‌های پوستی و همچنین پاکیزگی بیشتر، حتما از آب برای شستشو استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان