//
کدخبر: ۴۶۲۰۱۷ //

آیا صبح ها باید ویتامین مصرف کنید یا شب؟

اگر برای هر نوع کمبود ویتامین مکمل ویتامین مصرف می کنید، باید سعی کنید آن را در زمانی مصرف کنید که بدن شما بتواند آن را به بهترین شکل ممکن جذب کند.

آیا صبح ها باید ویتامین مصرف کنید یا شب؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ویتامین ها برای حفظ سلامتی شما ضروری هستند. آنها به بدن شما کمک می کنند تا با عفونت ها مبارزه کند، اعصاب شما را سالم نگه دارد و به لخته شدن خون و ... کمک می کند. ویتامین ها همچنین باعث کاهش استرس و افزایش سطح انرژی شما می شوند.

پزشکان مصرف مولتی ویتامین را برای کمبود ویتامین های خاص توصیه می کنند. اگر برای هر نوع کمبود ویتامین مکمل ویتامین مصرف می کنید، باید سعی کنید آن را در زمانی مصرف کنید که بدن شما بتواند آن را به بهترین شکل ممکن جذب کند.

آیا صبح ها باید ویتامین مصرف کنید یا شب؟

زمان مصرف مکمل ها برای بسیاری از افراد نگران کننده است؛ ابتدا باید بدانید که بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها زمانی است که جذب بدن به حداکثر می رسد.

برخی افراد ادعا می کنند که بهتر است ویتامین ها را در شب مصرف کنید زیرا بدن شما در طول روز غذا و مواد مغذی دریافت می کند. آنها استدلال می کنند که مصرف ویتامین ها در شب برای بدن شما مفیدتر خواهد بود زیرا ویتامین ها را در هنگام خواب بهتر جذب می کند.

با این حال، مکمل های خود را بهتر است در شب مصرف نکنید؛ زیرا هضم و متابولیسم شما در هنگام خواب کند می شود؛ این بدان معناست که وقتی ویتامین ها را در شب مصرف می کنید، به اندازه روز جذب نمی شوند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها به نوع ویتامینی که مصرف می کنید بستگی دارد. برای جذب بهتر و حداکثر آن، ویتامین باید صبح مصرف شود. برخی دیگر، به ویژه آنهایی که باعث آرامش می شوند، بهتر است قبل از رفتن به رختخواب مصرف شوند.

چه زمانی ویتامین مصرف کنیم؟

از آنجایی که ویتامین ها باید زمانی مصرف شوند که بتوانند به بهترین شکل جذب بدن شما شوند، در اینجا به توضیح زمان مصرف برخی ویتامین ها می پردازیم:

صبح

تمام ویتامین های B (به جز فولات) در فرآیند تولید انرژی بدن شما نقش دارند. بنابراین، مکمل های این ویتامین ها ممکن است اثر انرژی زا داشته باشند. به عنوان مثال، بهتر است ویتامین B12 را صبح مصرف کنید.

مصرف ویتامین B6 در طول روز نیز مهم است. هنگامی که در شب مصرف شود، می تواند با خواب تداخل داشته باشد و باعث دیدن رویاهای واضح شود.

بعدازظهر

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و برای افرادی که مشکل خواب دارند فواید زیادی دارد. از آنجایی که ویتامین E اثر محافظتی عصبی دارد، بهتر است آن را عصرها یا شب ها مصرف کنید. می توانید مکمل های ویتامین E را با شام یا درست قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید.

با غذا

برخی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K، برای جذب حداکثری باید همراه غذا مصرف شوند. ویتامین D به طور ایده آل باید با بزرگترین وعده غذایی در روز مصرف شود.

همچنین بهتر است مکمل هایی مانند کلسیم و منیزیم را همراه با وعده های غذایی مصرف کنید زیرا اگر با معده خالی مصرف کنید ممکن است معده شما را ناراحت کنند.

بدون غذا

از سوی دیگر، ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین‌های B و ویتامین C، با معده خالی جذب می‌شوند. مصرف این موارد قبل از وعده غذایی مانند صبحانه ایده آل است.

عوارض جانبی مکمل ها

بهترین راه برای مصرف ویتامین ها، خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از ویتامین است. این موارد شامل مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، گوشت و محصولات لبنی است. مکمل ها ممکن است عوارض جانبی جزئی مانند درد شکمی، اسهال و نفخ ایجاد کنند.

حالت تهوع و درد مزمن شکم با مصرف بیش از حد هر ویتامین یا مواد معدنی مرتبط است. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند باعث گرفتگی معده شود.

برای جلوگیری از این عوارض جانبی، بهتر است میزان توصیه شده ویتامین ها را از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل تامین کنید. غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات سبز برگ منابع عالی بسیاری از ویتامین های ضروری هستند.

چه کسانی باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟

بزرگسالان ممکن است بیشترین سود را از مصرف مولتی ویتامین ببرند.

جذب ویتامین B12 و ویتامین D با افزایش سن کاهش می یابد، بنابراین بزرگسالان باید مکمل های این ویتامین ها را مصرف کنند.

افرادی که وگان و گیاهخوار هستند نیز بهتر است با صلاح دید پزشک از مکمل های ویتامین استفاده کنند. این به این دلیل است که رژیم غذایی آنها معمولاً امگا 3، ویتامین B12، ویتامین D، آهن یا کلسیم کافی ندارد.

شواهد محدودی در مورد فواید مصرف مکمل های ویتامین وجود دارد. اما اگر برای هر گونه کمبود ویتامین برای شما مکمل تجویز شده است، به یاد داشته باشید که از پزشک یا داروساز خود بپرسید که چه زمانی باید مصرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان