//
کدخبر: ۴۶۸۶۹۰ //
سلامت | درد مفاصل

درد مفاصل را جدی بگیرید| این مشکل بسیار شایع شده است!

درد مفاصل بسیار شایع شده است، به خصوص با افزایش سن اینگونه درد ها افزایش پیدا میکند. حدود یک سوم بزرگسالان دارای زانو درد و پس از آن درد شانه و لگن بود. اما درد مفاصل می تواند هر قسمتی از بدن شما را درگیر کند، از مچ پا و پا گرفته تا شانه ها و دست ها.

درد مفاصل را جدی بگیرید| این مشکل بسیار شایع شده است!
به گزارش فرتاک نیوز،

مفاصل ارتباط بین دو استخوان را فراهم می کنند. زانو درد ناشی از مشکلات مفصلی در ورزشکاران و افراد مسن بسیار شایع است. هر گونه آسیب به مفاصل ناشی از بیماری یا آسیب می تواند منجر به مشکلات حرکتی و درد شدید شود.

درد مفاصل به خصوص در سنین بالا طبیعی است. طبق یک مطالعه در ایالات متحده، یک سوم بزرگسالان در ماه گذشته دچار درد مفاصل شده اند. زانو درد یکی از شایع ترین موارد درد مفاصل همراه با درد شانه و ران است.

پس از تشخیص بیماری، متخصصان سعی می کنند با استفاده از دارو و درمان با کاهش التهاب، درد بیمار را تسکین دهند. برخی از رایج ترین استراتژی هایی که پزشکان برای درمان درد مفاصل استفاده می کنند عبارتند از:

1. دارو درمانی: در موارد خفیف تا شدید همراه با تورم، پزشکان برای بیمار دارو تجویز می کنند. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و سلکوکسیب معمولا تجویز می شوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) می توانند عوارض جانبی مانند خونریزی گوارشی ایجاد کنند. داروهایی مانند پاراستامول در مواردی که علائم بیماری خفیف و بدون تورم باشد موثرتر است. به هیچ عنوان این دارو را همراه با نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید زیرا باعث آسیب شدید کبدی می شود.

2. تزریق: زمانی که دو راهکار قبلی در تسکین درد مفاصل مؤثر نبوده و بیمار از درد مزمن مفصلی رنج می برد، پزشک مستقیماً استروئید را به مفاصل تزریق می کند. این تزریق ها معمولاً هر 3 تا 4 ماه یکبار در بیماران مبتلا به آرتروز و تاندونیت انجام می شود.

3. درمان های موضعی: برای درمان درد مفاصل می توانید از درمان های موضعی استفاده کنید. به عنوان مثال، کپسایسین موجود در فلفل تند، درد مفاصل را در بیماران مبتلا به آرتروز تسکین می دهد. با تولید اندورفین در بدن، مانع از انتقال پیام های درد به مغز می شود. کرم های موضعی کپسایسین در حال حاضر در بازار موجود است که می توانید از آنها برای تسکین درد مفاصل استفاده کنید.

4.پلاسما تراپی: در این روش پلاسمای غنی از پلاکت ساخته شده از خون خود بیمار به محل درد مفصل تزریق می شود. به دلیل حجم بالای پلاکت ها و پروتئین های پلاسما، این ترکیب دارای خواص ضد التهابی است و به مدیریت درد کمک می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد