//
کدخبر: ۴۷۲۱۵۲ //

چی بخوریم حافظه مان تقویت شود؟

بدون شک رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و رژیم غذایی مناسب باعث جریان خون خوب در مغز می شود. بسیار شبیه به آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای به مغز کمک می کند تا شکل خود را در دوران پیری حفظ کند و این نوع رژیم باعث عملکرد شناختی، حافظه و هوشیاری بهتری می شود.

چی بخوریم حافظه مان تقویت شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود حافظه خود را تقویت کنید:

سبزیجات بخورید: هرگز این پیام را فراموش نکنید. سبزیجات به اندازه کافی بخورید، به خصوص کرفس، کلم بروکلی، کلم، سبزیجات تیره که به بهبود حافظه کمک می کنند. از کلم پیچ یا کلم بروکلی در ساندویچ های خود استفاده کنید. کلم بروکلی تفت داده شده گزینه خوبی برای ناهار و شام است.

توت و گیلاس شیرین بخورید: انواع توت ها، به ویژه انواع توت های تیره مانند تمشک، زغال اخته و گیلاس، منبع غنی آنتوسیانین ها و سایر فلاونوئیدها هستند که می توانند عملکرد حافظه را تقویت کنند. می توانید از این میوه ها به عنوان میان وعده همراه با غلات یا پخته شده در دسر به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. البته این فواید در توت ها و گیلاس های تازه، منجمد و خشک یافت می شود.

به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا 3 دریافت کنید: امگا 3 برای سلامت مغز ضروری است. اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک یا DHA، ممکن است به بهبود حافظه در جوانان کمک کند. غذاهای دریایی، جلبک ها و ماهی های چرب از جمله سالمون، ماهی تن، ساردین و شاه ماهی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مصرف ماهی دو بار در هفته توصیه می شود. اگر نمی توانید ماهی بخورید، با یک متخصص تغذیه در مورد سایر گزینه های غذایی و مکمل ها صحبت کنید. می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را از روغن ماهی، جلبک دریایی و مکمل های جلبک دریافت کنید.

گردو بخورید: اثرات مفید گردو برای قلب بر همگان آشکار است. توجه داشته باشید که گردو عملکرد شناختی مغز را بهبود می بخشد. یک مشت گردو به عنوان یک میان وعده برای رفع گرسنگی مفید است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد