//
کدخبر: ۴۷۲۱۶۰ //

چند سال یکبار کولونوسکوپی انجام میشود ؟

اگر کولونوسکوپی منفی برای سرطان کولورکتال داشته اید و سابقه خانوادگی ندارید، ممکن است تا 15 سال دیگر نیازی به غربالگری نداشته باشید. ده سال بین کولونوسکوپی توصیه دستورالعمل معمول است، اما افراد سالم می توانند بیشتر منتظر بمانند.

چند سال یکبار کولونوسکوپی انجام میشود ؟

تغییر دستورالعمل های سرطان کولورکتال به طور ایده آل هزینه و آسیب احتمالی کولونوسکوپی های غیر ضروری را کاهش می دهد و در عین حال پیشگیری از سرطان را حفظ می کند.

اکثر دستورالعمل های غربالگری سرطان کولورکتال پیشنهاد می کنند که کولونوسکوپی هر 10 سال یکبار انجام شود، اما افراد سالمی که سابقه خانوادگی این بیماری را ندارند ممکن است این گزینه را داشته باشند که حتی بیشتر منتظر بمانند.

یک مطالعه جمعیتی در سوئد نشان می‌دهد که بزرگسالانی که پس از کولونوسکوپی اولیه برای سرطان کولورکتال منفی شده‌اند و سابقه خانوادگی ندارند، ممکن است به مدت 15 سال نیازی به غربالگری دیگر نداشته باشند.

نتایج این مطالعه امروز در منبع معتبر JAMA Oncology منتشر شد.

پانزده سال بین اولین کولونوسکوپی منفی و کولونوسکوپی دوم ممکن است به اندازه توصیه 10 ساله فعلی ایمن و مؤثر باشد. مهدی فلاح، MD، PhD، محقق مرکز تحقیقات سرطان آلمان در هایدلبرگ، آلمان و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: این می تواند افراد را از روش های غیر ضروری نجات دهد و منابع را برای برنامه های مهم غربالگری سرطان روده بزرگ آزاد کند.

با این حال، دیگر کارشناسان این یافته ها را عقب انداختند و خاطرنشان کردند که اگرچه این یافته ها قوی بود، اما نتیجه گیری آن ممکن است به راحتی به جمعیت های متنوع تری که خارج از سوئد زندگی می کنند، مانند آنهایی که در ایالات متحده زندگی می کنند، تعمیم ندهد.

“این یک مطالعه عالی از یک پایگاه داده بزرگ است و توصیه های آنها برای جمعیت آنها معتبر به نظر می رسد. رید نس، MD، MPH، دانشیار پزشکی در Vanderbilt Health به Healthline گفت خواه این ها به ایالات متحده یا سایر جمعیت ها قابل ترجمه باشند یا نباشند، دلیلی وجود دارد که باور کنیم ممکن است اینطور نباشد. نس به مطالعه وابسته نبود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد