//
کدخبر: ۴۷۲۱۶۱ //

بیماران قلبی نباید عصبانی شوند

عصبانی شدن خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش میدهد.

بیماران قلبی نباید عصبانی شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

چگونه عصبانی شدن ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته را افزایش میدهد ؟ به نظر می رسد خشم با کاهش توانایی رگ های خونی برای گشاد شدن بر سلامت عروق تأثیر می گذارد.

سایر احساسات منفی مانند غم و اندوه و اضطراب این تأثیر را نداشتند. این تحقیق نشان می دهد که چگونه سلامت روان شما می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد.

محققان کشف کرده‌اند که خشم از سایر احساسات منفی رایج، مانند غم و اندوه یا اضطراب، منحصر به فرد است و بر سلامت عروق تأثیر می‌گذارد. و در حالی که این اثرات ممکن است در کوتاه مدت قابل برگشت باشند، حملات مکرر خشم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در دراز مدت افزایش دهد.

این یافته‌ها این هفته در مجله منبع معتبر انجمن قلب آمریکا منتشر شد و رابطه پیچیده بین سلامت روان و سلامت جسمی را روشن کرد.

ما متوجه شدیم که خشم، اما نه سایر احساساتی که مطالعه کردیم، تأثیر نامطلوبی بر سلامت عروق داشتند. بنابراین چیزی در مورد عصبانیت وجود دارد که من آن را “قلبی سمی” می نامم.

این مطالعه شامل 280 شرکت‌کننده بالغ سالم بود که به‌طور تصادفی به یکی از چهار «تکلیف یادآوری عاطفی» تقسیم شدند. در طی یک یادآوری عاطفی، از شرکت کنندگان خواسته می شود تا خاطرات و تجربیات مرتبط با یک احساس معین را کشف کنند. در این مورد، شرکت‌کنندگان به‌صورت تصادفی به «خشم»، «اضطراب»، «غمگینی» و «وضعیت خنثی عاطفی» تقسیم شدند.

پس از جلسه، محققان از ترکیبی از نشانگرهای سرولوژیکی برای ارزیابی سلامت سلول های اندوتلیال استفاده کردند. علاوه بر این، آنها برای منبع مطمئن پرخونی واکنشی یا اینکه رگ های خونی با چه سرعتی قادر به گسترش و تسهیل جریان خون پس از انسداد هستند، آزمایش کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد