//
کدخبر: ۴۷۳۲۴۳ //
سلامت | میوه‌ های کپک‌ زده

والدین آگاه باشید| میوه‌ های کپک‌ زده خیلی خطرناک است!

هشیار باشید و میوه‌ های کپک‌ زده را نخورید سمی هستند.

والدین آگاه باشید|  میوه‌ های کپک‌ زده خیلی خطرناک است!
به گزارش فرتاک نیوز،

گلبن سهراب با اشاره به اینکه چندین گونه مختلف مگس از آفات میوه گیلاس محسوب می شوند، گفت: این مگس ها کوچکتر از مگس خونی هستند و تخم آنها زیر پوست آلبالو قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا در هر گیلاس فقط یک تخم گذاشته می شود که طی 5 تا 8 روز تبدیل به لارو یا کرم می شود، افزود: این کرم های کوچک به یک طرف هسته می روند که روند آن بین 10 روز طول می کشد. ”

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در صورت عدم استفاده از حشره کش های مناسب در اکثر باغات بیش از 70 درصد آلبالوها به کرم آلوده هستند.

سهراب ادامه داد: کرم های داخل میوه گیلاس سمی نیستند و نمی توانند در بدن انسان زنده بمانند، بنابراین مصرف تصادفی آنها هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

وی توصیه کرد: گیلاس های آلوده به آفات و کرم ها معمولا روی آب شناور می شوند.

سهراب درباره کپک های خاکستری یا آبی که وارد هسته هلو می شود نیز توضیح داد: انواع کپک ها و قارچ هایی که وارد هسته هلو می شوند و باعث تغییر رنگ آن می شوند با تولید سموم می توانند سلامت انسان را به خطر بیندازند.

وی گفت: کپک خاکستری یا سایر قارچ ها موادی هستند که در برخی میوه های رسیده یافت می شوند. .

وی افزود: معمولا میوه هایی که روی درخت کپک می زنند محل مناسبی برای ورود حشرات، کپک ها، قارچ ها و باکتری ها هستند چرا که توسط شاخه ها به شاخه های عمیق متصل می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد