//
کدخبر: ۴۷۴۱۲۸ //
سلامت | فشار خون

ارتباط بین مصرف شکلات تلخ با فشار خون!

مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف شکلات تلخ به طور قابل توجهی خطر ابتلا به فشار خون ضروری را کاهش می دهد، که نشان دهنده نقش مفیدی در سلامت قلب و عروق است.

ارتباط بین  مصرف شکلات تلخ با فشار خون!
به گزارش فرتاک نیوز،

بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی ناتوانی و مرگ و میر در سرتاسر جهان هستند و سهم عمده ای در بار بیماری های جهانی دارند. تعداد کل موارد بیماری قلبی عروقی در سال 2019 523 میلیون نفر تخمین زده شد که خاورمیانه و شمال آفریقا بیشترین شیوع و آسیای مرکزی و اروپای شرقی بالاترین میزان مرگ و میر را داشتند.

با توجه به عوارض و مرگ و میر بالای مرتبط با بیماری های قلبی عروقی، مطالعات متعددی برای شناسایی عوامل خطر و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است. برخی کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده در مقیاس کوچک نشان داده‌اند که شکلات‌های تلخ برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. سه فلاوانول اصلی موجود در شکلات تلخ، از جمله پروسیانیدین، کاتچین و اپی کاتچین، اثرات مفیدی بر سیستم قلبی عروقی دارند.

در این مطالعه، دانشمندان با استفاده از روش تصادفی سازی مندلی، رابطه علی بین مصرف شکلات تلخ و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بررسی کردند. تصادفی‌سازی مندلی از تنوع اندازه‌گیری شده در ژن‌های دارای عملکرد شناخته‌شده برای بررسی اثر علی یک مواجهه قابل اصلاح بر بیماری در مطالعات مشاهده‌ای استفاده می‌کند.

دانشمندان داده‌های خلاصه مطالعه در سطح ژنوم را برای مصرف شکلات تلخ از وب‌سایت واحد اپیدمیولوژی مجتمع MRC (دانشگاه بریستول) به دست آوردند. این داده ها شامل 64945 شرکت کننده با اصل و نسب اروپایی بود. آنها 21 پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی مستقل را به عنوان متغیرهای ابزار ژنتیکی برای پیش بینی مصرف شکلات تلخ شناسایی کردند. متغیر ابزاری نوعی متغیر است که قرار نیست تأثیر مستقیمی بر نتیجه داشته باشد.

علاوه بر این، دانشمندان داده‌های سطح خلاصه برای بیماری‌های قلبی عروقی را از مطالعات مختلف انجمن ژنومی در دسترس عموم به‌دست آوردند. آنها مجموعه داده‌ها را برای مصرف شکلات تلخ و بیماری‌های قلبی عروقی همگام‌سازی کردند تا جهت آلل‌های پلی‌مورفیسم تک نوکلئوتیدی را برای هر دو هماهنگ کنند.

سپس، آنها داده ها را برای تعیین رابطه علی بین مصرف شکلات تلخ پیش بینی شده ژنتیکی و خطرات 12 بیماری قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر قلب، انفارکتوس میوکارد، فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری دریچه غیر روماتیسمی، کاردیوپاتی غیر ایسکمیک، ضروری تجزیه و تحلیل کردند. فشار خون بالا، ترومبوآمبولی وریدی، ترومبوز ورید عمقی، سکته مغزی، سکته مغزی ایسکمیک و حمله ایسکمیک گذرا. آنها همچنین تجزیه و تحلیل های حساسی را برای ارزیابی استحکام نتایج تجزیه و تحلیل تصادفی مندلی انجام دادند.

یافته های این مطالعه نشان داد که مصرف شکلات تلخ به طور قابل توجهی خطر ابتلا به فشار خون ضروری را کاهش می دهد. در این مطالعه یک ارتباط منفی بین مصرف شکلات تلخ و خطر ترومبوآمبولی وریدی مشاهده شد. هیچ ارتباط معنی داری با مصرف شکلات تلخ برای سایر بیماری های قلبی عروقی آزمایش شده مشاهده نشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد