//
کدخبر: ۴۷۴۱۳۲ //
سلامت | قرص آلفن ایکس ال

با کاربردها و عوارض قرص آلفن ایکس ال بیشتر آشنا شوید!

قرص آلفن ایکس ال 100 یکی از دارو های ضد درد و ضد التهاب است که نام تجاری آن دیکلوفناک سدیم است و برای تسکین درد های مزمن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کاربردها و عوارض قرص آلفن ایکس ال بیشتر آشنا شوید!
به گزارش فرتاک نیوز،

 قرص آهسته رهش آلفن ایکس ال 100 یک داروی ضد التهابی غیراستروئیدی است که توسط پزشک برای درمان دردهای خفیف و آرتریت نوجوانان استفاده می‌شود.

قبل از مصرف قرص آلفن ایکس ال (ALFEN XL SR 100MG TAB)

این دارو برای افرادی که ناراحتی های قلبی یا عروقی دارند(نارسایی قلبی، سکته ی قلبی یا مغزی،حمله قلبی و…)مناسب نیست لذا در صورتی که سابقه ی ابتلا به هرگونه مشکل قلبی و عروقی را دارید، پیش از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید تا داروی ضد درد مناسب شرایطتان را به شما پیشنهاد نماید.

در صورت بارداری، شیردهی، فشار خون بالا، اختلال در انعقاد خون، ابتلا به لوپوس، نارسایی کبدی یا کلیوی به پزشک خود اطلاع دهید.

لیست داروهای مصرفی خود رادر اختیار پزشک یا داروسارخود قراردهید تا درصورت تداخل دارویی تغییرات لازم انجام شود.

در صورت سابقه ی حساسیت به داروهای ضدالتهاب و درد (مانند آسپیرین، ناپروکسن، ایندومتاسین، ایبوپروفن و…)به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

درصورتی که سابقه ی آسم یا هرگونه حساسیتی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورتی که سابقه ی هرگونه زخم گوارشی یا بیماری التهابی گوارشی مانند بیماری کرون یا زخم معده دارید، حتما پزشک خود را مطلع نمایید.

عوارض جانبی قرص آلفن ایکس ال 100

سمیت کبدی

فشار خون

نارسایی قلبی

مسمومیت کلیه و هایپرکالمی

واکنش‌های آنافیلاکتیک

واکنش‌های جدی پوستی

سمیت خونی

رویدادهای ترومبوتیک قلبی عروقی

خونریزی گوارشی، زخم و سوراخ شدن

نحوه استفاده از آلفن ایکس ال

قبل از استفاده از این دارو، تمام دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی محصول را بخوانید و به آن عمل کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

این دارو را طبق دستور پزشک یا برچسب بسته، هر 6 تا 8 ساعت یکبار مصرف کنید. قبل از هر نوبت استفاده از شربت آفن ایکس ال، بطری را به خوبی تکان دهید. دوز را با استفاده از قطره چکان یا سرنگ ارائه شده به دقت اندازه‌گیری کنید. از قاشق آشپزخانه برای اندازه‌گیری دوز استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید. اگر در حین مصرف این دارو ناراحتی معده دارید، آن را با غذا یا شیر مصرف کنید.

نحوه ی صحیح مصرف آلفن ایکس ال

دیکلوفناک را در صورت نیاز ،به مقدار و تعداد دفعاتی که پزشک یا داروساز توصیه می نماید مصرف کنید. مصرف بیش ازحد داروهای ضددرد،عوارض این داروها ( مخصوصا عوارض گوارشی) را افزایش می دهد والزاماً مصرف مقدار زیاد دارو، تاثیر بیشتری در کنترل درد ندارد.

این دارو را بصورت کامل همراه با یک لیوان آب یا شیر پس ازغذا میل کنید. از جویدن، خردکردن یا حل کردن این دارو درمایعات بپرهیزید و جهت اطلاعات بیشتر، بروشور موجود در بسته ی دارو را مطالعه فرمایید.

در صورت فراموشی یک نوبت مصرف، به محض یادآوری، دارو را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که مصرف آلفن ایکس ال درمان کننده بیماری نیست و تسکین دهنده درد است و باید به دنبال درمان باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد