//
کدخبر: ۴۷۴۷۱۲ //
سلامت| بارداری

روند بارداری زنان مبتلا به آنژین وازواسپاستیک چگونه تسهیل می یابد؟

آنژین وازواسپاستیک یک ناهنجاری در شریان کرونر است. این درد به صورت درد قفسه سینه که ناشی از اسپاسم عروق کرونر است ظاهر می شود. این می تواند منجر به دوره های مکرر آنژین، از جمله در حالت استراحت شود و می تواند منجر به اختلال عملکرد عروق کرونر، انفارکتوس حاد میوکارد، آریتمی های بطنی و حتی مرگ ناگهانی قلبی شود. VSA می تواند در دوران بارداری زمانی که تغییرات هورمونی و سیستم عصبی رخ می دهد، تحریک شود.

روند بارداری زنان مبتلا به  آنژین وازواسپاستیک چگونه تسهیل می یابد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در یک تحقیق جدید زنی که امیدوار بود باردار شود به آنژین وازواسپاستیک شدید (VSA) تشخیص داده شد. با این حال، بر اساس موردی که در شماره ویژه قلب و زایمان مجله JACC: Case Reports منتشر شده است، پس از شروع درمان یک مسدود کننده کانال کلسیم، توانست نوزاد سالم را بدون حملات آنژین به پایان برساند.

این مورد بیمار بدون سابقه پزشکی را نشان می دهد که در حال تلاش برای بارداری بوده است. VSA اغلب در بیمارانی که با درد قفسه سینه مراجعه می کنند نادیده گرفته می شود، اما می تواند منجر به انفارکتوس حاد میوکارد (حمله قلبی) در زنان باردار شود. با توجه به خطرات آن در بارداری، تشخیص قطعی VSA، تعیین شدت آن و ارائه درمان مناسب برای پزشکان مهم است. افراد مبتلا به VSA معمولاً با مسدود کننده های کانال کلسیم درمان می شوند، با این حال، در صورت تجویز برای افراد باردار نگرانی هایی در مورد ایمنی آنها وجود دارد.

بیماران باردار مبتلا به آنژین وازواسپاستیک ممکن است به مدیریت خاصی نیاز داشته باشند. پزشکان باید بتوانند به طور دقیق مزایا و معایب برخی از درمان های VSA را ارزیابی کنند و تعیین کنند که کدامیک برای سلامت مادر و کودک مفیدتر است. این مورد شواهد روشنی از مزایای مدیریت دقیق مسدود کننده های کانال کلسیم برای افرادی که باردار هستند یا در تلاش برای باردار شدن هستند ارائه می دهد.

مسدود کننده های کانال کلسیم به دلیل گزارش هایی مبنی بر تراتوژنیسیته در مطالعات حیوانی، برای بیماران باردار مورد گمانه زنی قرار دارند. آنها در بسیاری از کشورها برای استفاده در بارداری مجوز ندارند. با این حال، نویسندگان مطالعه نتیجه می گیرند که مسدود کننده های کانال کلسیم مانند دیلتیازم باید تحت شرایط خاصی در نظر گرفته شوند. شرایط شامل مشاوره قبلی با بیمار، خانواده، متخصصین زنان و زایمان، کاتتریزاسیون تهاجمی و آزمایش است.

برای دستیابی به تشخیص بیمار و تعیین خطر قلبی عروقی پری ناتال، پزشکان کاتتریزاسیون عروق کرونر تهاجمی و آزمایش تحریک وازواسپاسم را انجام دادند که منجر به انسداد در تنه اصلی چپ (LMT) همراه با درد قفسه سینه، فرورفتگی بخش ST در لیدهای V4-6 و افت فشار خون شد. سپس به او تزریق ایزوسورباید مونونیترات و نیکوراندیل داده شد که علائم او را کاهش داد. پس از انجام آزمایش، ابتلای بیمار به آنژین وازواسپاستیک شدید تایید شد و برای او مسدود کننده کانال کلسیم تجویز شد.

برای بیمار روزانه 200 میلی گرم دیلتیازم تجویز شد و مدت کوتاهی پس از درمان با موفقیت باردار شد. اثربخشی دیلتیازم زمانی تایید شد که وی پس از قطع موقت درمان به دلیل استفراغ باروری، درد قفسه سینه را تجربه کرد.

بارداری او پس از سه ماهه دوم بدون علائم VSA پیشرفت کرد و هیچ نشانه ای از رشد غیر طبیعی جنین مشاهده نشد. پس از زایمان، بیمار بدون عود علائم به درمان ادامه داد و کودک هیچ ناتوانی نداشت.

این مقاله در شماره ویژه قلب و زایمان JACC منتشر شد: گزارش‌های موردی، یک مجله با دسترسی آزاد که به عنوان انجمنی برای ترویج موارد بالینی و حل مشکلات بالینی عمل می‌کند. موارد آموزشی روزانه یا نادر بالینی را می پذیرد که به خوبی توصیف شده و با اهداف یادگیری روشن باشد. علاوه بر این، مجله قصد دارد به عنوان یک ابزار انتشار برای متخصصان قلب و عروق اولیه و اعضای تیم مراقبت از قلب و عروق، و به عنوان یک انجمن برای راهنمایی در فرآیند بررسی و انتشار خدمت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد