//
کدخبر: ۴۷۴۸۴۲ //
سلامت | التهاب کیسه صفرا

التهاب کیسه صفرا چیست؟

کوله سیستیت ایسکمیک نوعی التهاب کیسه صفرا است که بدون سنگ کیسه صفرا یا شکل دیگری از فشرده سازی خارجی رخ می دهد. این تحقیق جدید به این دلیل مهم است که به درک بهتر علت کوله سیستیت ایسکمیک و ایجاد درمان های موثرتر برای این بیماری کمک می کند.

 التهاب کیسه صفرا چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، مطالعه ای را برای بررسی علت کوله سیستیت ایسکمیک انجام دادند. آنها دریافتند که کیسه صفرا به ویژه در معرض ایسکمی است زیرا خون خود را از یک شریان انتهایی دریافت می کند، به این معنی که در صورت مسدود شدن این شریان، شریان دیگری برای خون رسانی به کیسه صفرا وجود ندارد.

محققان همچنین دریافتند که کوله سیستیت ایسکمیک در بیمارانی که به شدت بیمار هستند شایع تر است. این به این دلیل است که بیماران بدحال اغلب هیپوولمیک هستند، به این معنی که حجم خون آنها پایین است. این می تواند منجر به پرفیوژن ضعیف کیسه صفرا شود که می تواند منجر به التهاب شود.

این یافته ها پیامدهای مهمی برای تشخیص و درمان کوله سیستیت ایسکمیک دارند. از آنجا که تشخیص آن اغلب دشوار است، کوله سیستیت ایسکمیک می تواند به عنوان یک بیماری دیگر مانند سپسیس یا پانکراتیت به اشتباه تشخیص داده شود. این می تواند منجر به تاخیر در درمان و نتایج ضعیف تر برای بیماران شود.

محققان همچنین دریافتند که احتمال عود کوله سیستیت ایسکمیک بیشتر از کوله سیستیت انسدادی است. این بدان معناست که بیماران مبتلا به کوله سیستیت ایسکمیک به احتمال بیشتری نیاز به جراحی برای برداشتن کیسه صفرا دارند.

درمان کوله سیستیت ایسکمیک برداشتن کیسه صفرا با جراحی است. این تنها راه برای جلوگیری از عود بیماری است. کوله سیستیت ایسکمیک یک بیماری نادر اما جدی است که در بیماران بدحال شایع تر است. پزشکان برای تشخیص و درمان سریع آن باید از این وضعیت آگاه باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد