//
کدخبر: ۴۷۸۵۸۴ //

مصرف روزانه مولتی ویتامین باعث طول عمر بیشتر می شود؟

یک مطالعه بزرگ در ایالات متحده نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین تأثیری در کاهش خطر مرگ و میر ندارد. در واقع، افرادی که مکمل مولتی ویتامین مصرف می‌کنند، خطر مرگ و میر کمی بالاتری نسبت به افرادی که این مکمل را مصرف نمی‌کنند، دارند.

 مصرف روزانه مولتی ویتامین باعث طول عمر بیشتر می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مولتی ویتامین‌ها توسط تقریباً یک نفر از هر سه بزرگسال آمریکایی مصرف می‌شود، اما مزایای سلامتی آن‌ها هنوز به طور قطعی ثابت نشده است. اگرچه جذابیت دریافت تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم در یک قرص روزانه بالا است، شواهد علمی حاکی از این است که مولتی ویتامین‌های روزانه ممکن است شما را سالم‌تر نکنند.

یافته‌های تحقیق

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مولتی ویتامین‌های روزانه ممکن است هیچ مزیت محافظتی واقعی در مورد بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان نداشته باشند. در یک مطالعه بزرگ که شامل تقریباً 400,000 بزرگسال آمریکایی بدون سابقه بیماری‌های مزمن بود، افرادی که روزانه مولتی ویتامین مصرف می‌کردند، هیچ بهبودی در خطر مرگ و میر نداشتند. در واقع، خطر مرگ و میر در افرادی که مکمل مصرف می‌کردند کمی افزایش یافته بود (4%). میانگین سنی شرکت‌کنندگان 61.5 سال بود.

این یافته‌ها توسط پژوهشگران موسسه ملی سرطان در JAMA Network Open منتشر شد. دکتر Erikka Loftfield، محقق در بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان در موسسه ملی سرطان و نویسنده اول این مطالعه، گفت:

“تا به امروز، شواهد کافی برای تعیین فواید و مضرات مصرف مولتی ویتامین وجود نداشته است. هدف ما ارزیابی ارتباط مصرف مولتی ویتامین با علل اصلی مرگ‌های مرتبط با بیماری‌های مزمن بود.”

مزایای مولتی ویتامین‌ها

مولتی ویتامین‌ها از جمله محبوب‌ترین مکمل‌های موجود در بازار هستند که تقریباً از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر آن را مصرف می‌کند. با این حال، با وجود محبوبیت آن‌ها، مزایای سلامتی آن‌ها به خوبی ثابت نشده است. کارشناسان تأکید می‌کنند که اگر رژیم غذایی سالمی دارید، مصرف مولتی ویتامین توصیه نمی‌شود.

همیشه قبل از شروع یا توقف مصرف مکمل‌های غذایی با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید.

نتیجه‌ گیری

این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه مولتی ویتامین تأثیری در افزایش طول عمر یا کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مزمن ندارد. به جای تکیه بر مکمل‌ها، تمرکز بر رژیم غذایی متعادل و سالم، راهکار بهتری برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد