//
کدخبر: ۴۶۲۴۷۱ //

کدام رنگ لباس شنا برای کودکان خطرناک است؟

رنگ‌های روشن و متضاد در آب واضح‌تر دیده می‌شوند و به نجات غریق یا والدین کمک می‌کند در شرایط اضطراری کودک را به‌سرعت تشخیص دهند

کدام رنگ لباس شنا برای کودکان خطرناک است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان ایمنی آب معتقدند که رنگ لباس شنای کودک هم می‌تواند در ایمنی او در استخر یا ساحل تاثیرگذار باشد.

برنارد فیشر، مدیر بهداشت و ایمنی انجمن نجات‌غریق‌های آمریکا، در مصاحبه ایمیلی با سی‌ان‌ان، توضیح می‌دهد که رنگ مایو کودک می‌تواند بر میزان دید داشتن به آن‌ها در آب تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد که در جلوگیری از غرق شدن بسیار مهم است.

به گفته او، رنگ‌های روشن و متضاد در آب واضح‌تر دیده می‌شوند و این به نجات‌غریق یا والدین مخصوصا در شرایط اضطراری، کمک می‌کند که کودک را به‌سرعت تشخیص دهند.

فیشر توصیه می‌کند از انتخاب مایوهایی به رنگ آبی روشن، خاکستری یا سبز اجتناب شود، زیرا این رنگ‌ها در ترکیب با آب و محیط اطراف استخر ممکن است تشخیص کودک را دشوار کنند. او رنگ‌های روشن و جیغ مانند زرد نئونی، نارنجی، صورتی و قرمز روشن را برای مایو توصیه می‌کند که هم در زیر آب و هم روی سطح کاملا قابل مشاهده‌اند.

تست رنگ مایو

شرکتی به نام الایو سولوشنز (Alive Solutions) که متخصص در ایمنی آب است، طی آزمایش‌هایی دریافته که تشخیص برخی رنگ‌های لباس شنا در استخر یا آب‌های آزاد و دریاچه‌ها آسان‌تر است.

آزمایش‌های این شرکت نشان داد در استخری با رنگ کف آبی روشن، رنگ‌های صورتی نئونی و نارنجی نئونی بیش از همه نمایان‌اند اما رنگ‌های تیره‌تر اگرچه بر زمینه رنگ روشن کف استخر کاملا دیده می‌شوند، ممکن است با برگ یا کثیفی آب اشتباه گرفته شوند.

در این آزمایش مشخص شد مایوهای سفید یا آبی روشن چندان قابل مشاهده نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان