//
کدخبر: ۴۶۸۴۲۰ //

اظهارات ایلان ماسک درباره تغییر جنسیت فرزندش جنجال به پا کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، در مصاحبه‌ای جنجالی با دکتر جردن پیترسون، روانشناس مشهور، اظهار داشت که فرزند ترنس او «قربانی ویروس ووک» شده است.

 اظهارات ایلان ماسک درباره تغییر جنسیت فرزندش جنجال به پا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

ماسک ۵۳ ساله گفت او را تحت فشار گذاشته‌اند تا مجوز تزریق داروی مسدودکننده بلوغ به فرزندش را بدهد و باعث عقیم شدن او شود.

او قول داد این فرهنگ «بی‌نهایت شرور» که اجازه چنین مداخله‌هایی را می‌دهد، نابود کند.

توضیح اصطلاح «ووک» (Woke یا بیداری) آسان نیست و عمر چندان طولانی‌ای هم ندارد اما این لفظ همان‌طور که از ظاهر آن برمی‌آید اشاره به بیداری دارد و این بیداری، آگاهی درباره مسائلی در ارتباط با عدالت اجتماعی و نژادی است. در سال‌های اخیر این اصطلاح با دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی، سیاه‌پوستان و دیگر گروه‌های اجتماعی که گفته می‌شود مورد تبعیض قرار گرفته‌اند گره خورده است.

ماسک ادعا کرد که برای امضای اسناد مربوط به پسرش خاویر "فریب خورده" است. او گفت: این قبل از آن بود که درک کاملی از اتفاقات داشته باشم. کووید در جریان بود و سردرگمی زیادی وجود داشت. به من گفته شد اگر خاویر [داروهای مسدودکننده بلوغ را] دریافت نکند، ممکن است خودکشی کند.

مالک شبکه اجتماعی X افزود: این فرآیند بی‌نهایت شرور است. هرگز به من توضیح داده نشد که مسدودکننده‌های بلوغ در واقع داروهای عقیم‌سازی هستند. من فریب خوردم تا این کار را انجام دهم.

ماسک با لحنی احساسی گفت: من عملاً پسرم را از دست دادم. آنها به دلیلی از آن به عنوان «مرده» یاد می‌کنند. دلیل آن این است که پسر شما مرده است. پسر من، خاویر، مرده است - توسط ویروس ووک کشته شده است.

بنیانگذار اسپیس‌ایکس اظهار داشت که پس از تغییر جنسیت فرزندش، مأموریت خود را نابودی روند تغییر جنسیت برای کودکان قرار داده است. او گفت: پس از آن، قسم خوردم ویروس ووک را نابود کنم و ما در حال پیشرفت هستیم.

ویویان جنا ویلسون، که قبلاً با نام خاویر ماسک شناخته می‌شد، در سال ۲۰۲۲ از دادگاه کالیفرنیا درخواست کرد نام و جنسیت خود را تغییر دهد. او همچنین خواستار گرفتن نام خانوادگی مادرش شد تا هرگونه ارتباط با پدر مشهورش را از بین ببرد.

اظهارات ماسک چند روز پس از آن مطرح شد که او اعلام کرد مقر اصلی شرکت‌های اسپیس‌ایکس و X را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل می‌کند. این تصمیم در پی قانونی است که گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، امضا کرده و طبق آن مدارس از الزام به اطلاع‌رسانی به والدین در صورت تغییر ضمایر فرزندانشان منع شده‌اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد