//
کدخبر: ۴۷۳۱۴۱ //

مردان بخوانند؛ خوردن این غذاها کیفیت روابط زناشویی را پایین می‌آورد!

مردانی که به دنبال تنوع بخشیدن به زندگی عاشقانه خود هستند، بهتر است از خوردن غذاهای تند پرهیز کنند، چراکه بر اساس تحقیقات جدید، مصرف غذای تند تأثیر منفی بر میل جنسی مردان دارد.

 مردان بخوانند؛ خوردن این غذاها کیفیت روابط زناشویی را پایین می‌آورد!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس جدیدترین تحقیقات، مردانی که سه بار یا بیشتر در هفته غذای تند می‌خورند، تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که دچار مشکلات نعوظ شوند.

متخصصان اورولوژی دانشگاه جنوب چین اعلام کردند: «مطالعه ما نشان می‌دهد که مصرف مکرر غذای تند ممکن است خطر ابتلا به اختلال نعوظ به ویژه در میان غیرسیگاری‌ها را افزایش دهد. هرچه میزان مصرف غذای تند بیشتر باشد، شدت اختلال نعوظ نیز بیشتر است. رژیم غذایی مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد تا تاثیر غذای تند در نظر گرفته شود.»

برآورد شده است که بیش از نیمی از مردان بین ۴۰ تا ۷۰ سال به نوعی از اختلال نعوظ رنج می‌برند. عوامل خطر شامل افزایش سن، سیگار کشیدن، آسیب به اعصاب و شرایطی مانند بیماری قلبی و دیابت می‌شوند.

در مطالعه‌ای جدید که در مجله Translational Andrology and Urology منتشر شده است، محققان به بررسی نقش رژیم غذایی و عادات سیگار کشیدن در حدود ۴۰۰ مرد، با اختلال نعوظ (ED) و بدون آن، پرداختند.

این مردان پرسشنامه‌های دقیقی در مورد رژیم غذایی و سبک زندگی خود تکمیل کردند و وضعیت اختلال نعوظ آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین ارزیابی‌هایی انجام شد که تأثیرات اختلال نعوظ بر روابط، سلامت و مسائل روانی را بررسی می‌کرد.

نتایج نشان داد که مصرف غذای تند بیش از سه بار در هفته با افزایش ۲.۵۸ برابری خطر اختلال نعوظ همراه است. این نتایج محدود به غیرسیگاری‌ها بود و در سیگاری‌هایی که غذای تند مصرف می‌کردند، افزایش خطری مشاهده نشد. احتمالاً به دلیل این است که سیگار کشیدن خود یک عامل خطر برای اختلال نعوظ است که ممکن است اثرات رژیم غذایی را پنهان کند.

اینکه چگونه غذای تند می‌تواند چنین تأثیری داشته باشد، هنوز مشخص نیست، اما نتایج نشان می‌دهد که با افزایش مصرف غذای تند، سطح تستوسترون کاهش می‌یابد. افرادی که هفت روز در هفته غذای تند می‌خوردند، سطح تستوسترونشان حدود ۱۲ درصد کمتر از افرادی بود که غذای تند نمی‌خوردند.

نتایج همچنین نشان داد که هر چه مردان بیشتر غذای تند مصرف می‌کردند، خطر مشکلات زناشویی نیز بیشتر بود.

مردان پرسشنامه‌ای را تکمیل کردند که برای تشخیص مشکلات روابط طراحی شده بود. افرادی که به طور منظم غذای تند مصرف می‌کردند، امتیازات بالاتری داشتند که نشان‌دهنده مشکلات احتمالی در روابط بود.

به گفته محققان، این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که مردانی که به طور منظم فلفل‌های بسیار تند مصرف می‌کنند، ممکن است تمایل به تحریک‌پذیری داشته باشند. «این افراد اغلب تمایل به داشتن شخصیتی تحریک‌پذیر دارند که مستعد درگیری و روابط خانوادگی ناهماهنگ است.»

پروفسور راج پرساد، متخصص اورولوژی در بریستول، در مورد این تحقیق اظهار داشت: «این یک مطالعه مشاهده‌ای جالب است. برای این مشاهدات توضیحات مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. یکی از آن‌ها ممکن است این باشد که کسانی که غذای تند بیشتری می‌خورند ممکن است به دیابت یا شاخص توده بدنی بالا دچار شوند که هر دوی این موارد می‌توانند با اختلال نعوظ مرتبط باشند.»

وی در ادامه افزود: «این مطالعه ممکن است یک اصل مهم در مدیریت اختلال نعوظ را نشان دهد. نه تنها پزشکان باید به استفاده از داروها برای بهبود عملکرد نعوظ توجه کنند، بلکه باید به حذف عوامل سمی مانند سیگار کشیدن و شاید اکنون سطح بالای سموم تند در جریان خون نیز توجه داشته باشند.»

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد