//
کدخبر: ۴۱۱۲۷۵ //
گوشی سامسونگ

تصاویر ماکت گلکسی Z Flip ۵ ، جذابیت تاشو جدید سامسونگ را نمایان کرد

تصاویر منتشر شده از ماکت گوشی گلکسی Z Flip 5 حضور صفحه نمایش بیرونی 3.4 اینچی در آن را تایید می‌کنند. آیا پرچمدار تاشوی سامسونگ قادر است بر موتورولا ریزر 40 اولترا غلبه کند؟

تصاویر ماکت گلکسی Z Flip 5 ، جذابیت تاشو جدید سامسونگ را نمایان کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سامسونگ مدتی پیش تایید کرد که رویداد بزرگ بعدی آنپکد این کمپانی، روز چهارم مرداد ماه برگزار شده و در آن، نسل جدید گوشی های تاشو و محبوب گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ در کنار محصولاتی دیگر به‌طور رسمی رونمایی خواهند شد.

با نزدیک شدن به زمان رسمی رونمایی از این محصولات، به‌تدریج اطلاعات بیشتری از آن‌ها در اختیارمان قرار گرفت و جزئیات مختلف آن، یکی پس از دیگری افشا شدند.

در همین راستا، به‌تازگی تصاویری جدید از ماکت گوشی گلکسی Z Flip 5 منتشر شده که طراحی این محصول و ابعادش را به‌طور دقیق افشا می‌کنند.

تصاویر ماکت گلکسی Z Flip 5 چه اطلاعاتی را در اختیارمان قرار می‌دهد؟

تصاویر موجود از ماکت گوشی زد فلیپ 5، نمایی از این گوشی در رنگ سفید را به نمایش درمی‌آورد. این رنگ که نمای فوق‌العاده زیبایی دارد، به‌طور رسمی توسط سامسونگ، Phantom White نامگذاری شده است.

این ماکت، پیش از هرچیز، شایعه حضور صفحه نمایش بزرگ بیرونی در پرچمدار سامسونگ را تایید می‌کند.

این صفحه نمایش بیرونی بزرگ، احتمالا بزرگ‌ترین برگ برنده این گوشی تاشو خواهد بود که تمام توجه‌ها را از گوشی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا که از نمایشگر مشابهی در پشت استفاده کرده بود، منحرف خواهد کرد.

با این وجود، به عقیده بسیاری افراد، موتورولا در زمینه طراحی و استفاده از صفحه نمایش بیرونی در مقایسه با سامسونگ عملکرد بهتری داشته است!

دلیل آن است که بر خلاف طراحی صفحه نمایش بیرونی Galaxy Z Flip 5 که تداعی‌کننده ظاهر یک پوشه است، موتورولا صفحه بزرگتری را در پشت تعبیه کرده که دوربین‌ها را نیز در خود جا داده و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گلکسی Z Flip 5 گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی Z Flip 5 گوشی زد فلیپ 5 سامسونگ

در عین حال، صفحه نمایش گلکسی Z Flip 5 نیز در مقایسه با نسل قبلی بسیار بزرگ‌تر است. به بیان دقیق، در حالی که صفحه نمایش Galaxy Z Flip 4 اندازه‌ای ۱.۹ اینچی داشت، نمایشگر بیرونی نسل جدید این گوشی اندازه‌ای ۳.۴ اینچی دارد.

کره‌ای‌ها همچنین در فرآیند ساخت گلکسی زد فلیپ ۵ با گوگل هم همکاری نزدیکی داشته‌اند تا بتوانند اپلیکیشن‌ها را برای این صفحه نمایش بهینه‌سازی کنند.

زد فولد 4 در برابر زد فولد 5

بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که تجربه کلی کار با گلکسی زد فلیپ ۵ بهتر از نسل قبلی باشد و اپلیکیشن‌ها با اندازه بزرگ‌تر و کیفیت بالاتری روی صفحه نمایش بیرونی آن نمایش داده شوند.

عملکرد گلکسی زد فلیپ ۵ در مقایسه با نسل قبل چگونه خواهد بود؟

بر اساس گزارش‌های موجود در خصوص گوشی‌های تاشوی آتی سامسونگ، اکثر مشخصات Galaxy Z Flip 5 مشابه با نسل قبلی خواهد بود. بر این اساس، زد فولد 5 از یک صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی امولد تاشو، دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در جلو استفاده خواهد کرد.

در عین حال، مهم‌ترین تفاوت Z Flip 5 با نسل پیشین در تراشه مورد استفاده در این دو گوشی خواهد بود. جایی که شاهد استفاده از چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در سری جدید این پرچمداران خواهیم بود.

این تراشه که پیش‌تر در پرچمداران سری گلکسی اس ۲۳ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، بدون شک عملکرد فنی بهتری را برای نسل جدید گوشی‌های تاشو رقم زده و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بر روی آن‌ها را ممکن خواهد کرد.

گلکسی Z Flip 5

بعلاوه، گلکسی Z Flip 5 احتمالا به‌طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 13 بهره برده و سامسونگ رابط کاربری One UI 5.1 را نیز بر روی آن نصب خواهد کرد.

این پوسته کاربری جذاب، در کنار عملکرد بسیار روان و سرراستی که دارد، قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی را هم در اختیار کاربران قرار می دهد و از برخی ویژگی‌های انحصاری برای گوشی‌های تاشو نیز بهره می‌برد که کاربری آن‌ها را ارتقا خواهد داد.

به‌جز این، باتری و مشخصات شارژ گلگسی زد فلیپ 5 کاملا شبیه به نسل قبلی خواهند بود. به این ترتیب، احتمالا Galaxy Z Flip 5 مجهز به یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی که با توان 25 وات به‌صورت سیمی و با توان 15 وات به‌صورت بیسیم شارژ می‌شود، روانه بازار خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ ۵ یا ریزر ۴۰ اولترا؟ کدامیک را خریداری کنیم؟

با رونمایی از گوشی تاشوی فوق‌العاده Moto Razr 40 Ultra موتورولا، احتمالا رقابت اصلی بازار گوشی‌های تاشو در سال 2023 بین سامسونگ و موتورولا خواهد بود.

این گوشی، ماه گذشته روانه بازار شد و با تعبیه یک صفحه نمایش بیرونی بزرگ، آغازگر مسیری جدید در طراحی این دسته محصولات شد. البته علیرغم این نوآوری جذاب و برتری نسبی در این زمینه، ریزر ۴۰ اولترا موتورولا از جدیدترین تراشه بازار بی‌بهره بوده و در این زمینه، پشت سر رقیب خود قرار می‌گیرد!

موتورولا ریزر 40 اولترا

موتورولا RAZR 40 اولترا

البته این به معنای ضعیف بودن گوشی تاشوی موتورولا نیست؛ چرا که این محصول نیز با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ عملکرد فنی بسیار خوبی داشته و از پس اجرای تمامی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌راحتی برمی‌آید.

به این ترتیب، اگر قصد اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بسیار سنگین را نداشته باشید، بعید است متوجه تفاوت چندانی در عملکرد فنی دو گوشی زد فلیپ ۵ و ریزر ۴۰ اولترا شوید!

یکی دیگر از زمینه‌های تفاوت میان دو گوشی تاشوی موتورولا و سامسونگ، پشتیبانی از اپلیکیشن‌هاست که احتمالا سامسونگ در آن فرسنگ‌ها جلوتر از رقیبش خواهد بود.

همان‌طور که اشاره شد، سامسونگ با همکاری نزدیکی که با گوگل داشته، موفق شده اپلیکیشن‌های اندرویدی را حتی روی نمایشگر خارجی 3.4 اینچی گلکسی Z Flip 5 نیز به‌طور کامل اجرا کند. این امر، مزیتی مهم برای پرچمدار تاشوی سامسونگ به شمار خواهد رفت.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه قیمتی را برای Galaxy Flip 5 در نظر خواهد گرفت. با این وجود بر اساس شواهد موجود، انتظار می‌رود قیمت این گوشی در مقایسه با نسل قبل بدون تغییر باقی بماند. به این ترتیب، احتمالا باید حداقل قیمت 1000 دلار را برای این گوشی متصور بود.

گلکسی Z Flip 5

از طرف دیگر، موتورولا ریزر ۴۰ اولترا با قیمت ۱۳۲۰ دلار به دست علاقمندان خواهد رسید.

اگر سامسونگ واقعا بتواند نسل جدید سری گلکسی زد فلیپ را با همان قیمت ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه کند، برنده قطعی نبرد تاشوهای این نسل خواهد بود. با این حال همچنان باید منتظر ماند و دید سرنوشت نهایی رقابت این دو پرچمدار در نسل جدید به کجا خواهد انجامید.

تا رویداد آنپکد سامسونگ چیزی حدود دو هفته دیگر باقی مانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد