//
کدخبر: ۴۷۵۴۵۵ //

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به مشهد

مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، سالانه و در ایام مختلف میزبان مردمی از سراسر جهان است.

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به مشهد
به گزارش فرتاک نیوز،

این شهر مذهبی، در شمال شرق ایران با آب هوای نسبتا گرم و خشک قرار دارد. البته، میزان بارندگی در مشهد نسبت به بسیاری از شهر‌‌های گرم، بیش‌تر است و به همین دلیل مناظر سبز و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. با بلیط قطار مشهد، می‌توانید به راحتی به این شهر سفر کنید و خاطراتی ماندگار برای خود بسازید.

مشهد کجاست و چه آب و هوایی دارد؟

مشهد واقع در استان خراسان رضوی، یکی از شهر‌های بزرگ ایران است که آب و هوایی خشک را تجربه می‌کند. در واقع گرم‌ترین روز‌های تابستان در مشهد دمایی نزدیک به ۴۳ درجه دارد و سرد‌ترین روز‌های آن تا ۲۳ درجه زیر صفر را ایجاد می‌کند. خشکی هوا در این شهر عاملی است که گرمای هوا را طاقت فرسا و در عین حال سرمای شدید شهر را استخوان سوز و سوز‌ناک می‌کند.

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد، بستگی به هدف شما از مسافرت دارد. بسیاری از افراد با هدف زیارت در ایام سوگواری امام رضا یا دهه کرامت به مشهد می‌آیند. این ایام با جابه‌جایی در طول سال آب و هوای متفاوتی را ایجاد می‌کند که باید از قبل خود را برای آن آماده کنید.

از طرفی ممکن است برای تفریح در مناطق گردشگری، پارک‌های آبی یا مناظر طبیعی نزدیک شهر به مشهد بیایید که می‌توان گفت فصل بهار و ابتدای پاییز زمان مناسبی برایتان به شمار می‌رود.

ضمنا اگر به دنبال زمان‌های خلوتی شهر مشهد می‌گردید، بهتر است ایام سال را متناسب با مناسبت‌های موجود بررسی کنید. بدیهی است که مناسبت‌های اعتقادی یا تعطیلات عید شلوغی بیش‌تر شهر و سختی رزرو بلیط قطار مشهد را به دنبال دارد.

نحوه سفر و اقامت در مشهد

سفر به مشهد از مبدا‌های گوناگون با خودرو امکان پذیر است. سفر با خودرو شخصی، این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که در طول سفر برای رفت و آمد راحت باشید. در عین حال تاکسی‌های این شهر که تسلط بالایی به آدرس‌ها دارند شما را سریع‌تر به مقاصد‌ دلخواه‌تان می‌رسانند. 

اما رزرو بلیط قطار که تنوع بالایی هم دارد، می‌تواند سفر شما را همراه با دوستان یا خانواده به سفری همیشه ماندگار تبدیل کند. در واقع سفر با قطار امنیت بالایی دارد و امکان استراحت و استفاده از خدمات رفاهی با سطوح مختلف را به شما هدیه می‌دهد.

البته سرویس پرواز هواپیمایی یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که شما را در زمان کوتاه‌تری به مشهد می‌رساند اما به دلیل هزینه زیاد، برای جمعیت‌های زیاد کاربرد ندارد‌.

از طرفی اقامت در مشهد متناسب با بودجه، نیاز و سلیقه هر فرد در طیف گسترده‌ای از هتل‌های لوکس، هتل آپارتمان، مسافر‌خانه و ویلا امکان پذیر است. در صورتی که به دنبال اقامت راحت با سطح خدمات ایده آل می‌گردید، هتل‌هاب مشهد شما را هیجان زده می‌کنند. اما اگر می‌خواهید با آزادی عمل بیش‌تر، بودجه خود را صرف گردش کنید، هتل آپارتمان انتخاب بهتری به شمار می‌رود. ضمنا موقعیت مکانی اقامتگاه، یکی از مواردی است که بهتر است قبل از سفر و تهیه بلیط قطار مشهد مورد بررسی قرار دهید.

اماکن دیدنی مشهد

اماکن دیدنی مشهد علاوه بر حرم مطهر رضوی شامل خدمات رفاهی، سرگرمی و مناطق طبیعی بکری است که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. در ادامه برخی از این اماکن را شرح می‌دهیم:

_ حرم امام رضا (ع)

معروف‌ترین جای دیدنی مشهد که بسیاری از مسافران با آرزوی دیدن آن به مشهد سفر می‌کنند، حرم مطهر رضوی با بارگاه ملکوتی امام رضا است. فضای داخلی حرم علاوه بر حس غالب سبکی و صمیمیت، دارای معماری زیبا و اصیلی است که تا دقایقی طولانی شما را خیره و هیجان زده می‌کند.

_ کوه‌سنگی مشهد

پارک کوه‌سنگی به عنوان دومین پارک بزرگ مشهد، فضایی گردشگری است که در نوک قله خود، تعدادی شهید گمنام آرمیده‌اند. این پارک با طراحی‌های فضای سبز جدید، نورپردازی زیبا، اجرای تئاتر، اسب سواری و سایر خدمات خاطراتی لذت بخش برایتان می‌سازد.

_ پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد که به واسطه فضای سبز، آلاچیق‌های چوبی استراحت، عناصر هنرمندانه طراحی شده ‌و امکان پخت و پز در میان جوی آب روان را فراهم می‌کند. یکی از فضاهایی است که پس از رزرو بلیط قطار مشهد و سفر به این شهر باید به آن مراجعه کنید. ضمنا، باغ وحشی که در مجاورت این پارک قرار دارد، طیف گسترده‌ای از حیوانات را در خود جای داده است و موزه اختصاصی خزندگان مار و امثال آن را ارائه می‌دهد.

_ موج‌های آبی 

پارک‌های آبی و سرسره‌های هیجان انگیزی که در مشهد قرار دارند، یکی از دلایل اصلی سفر مردم به این شهر است. با رزرو آنلاین بلیط این پارک‌های آبی، می‌توانید یک روز کامل را در فضایی پر هیجان با سرگرمی‌های متفاوت آبی و خدمات پذیرایی منحصر به فرد، سپری کنید.

سوغاتی شهر مشهد

امکان ندارد پس از تهیه بلیط قطار مشهد و رسیدن به این شهر، به دنبال تهیه سوغاتی یا یادگاری همیشگی از مشهد نباشید. درست است که زعفران، زرشک، نبات و خشکبار مشهد جزو محصولات درجه یک به شمار می‌روند اما اگر به دنبال خرید سوغاتی همیشه ماندگار می‌گردید، سنگ‌های قیمتی مشهد شامل فیروزه و انگشتر‌های قیمتی را فراموش نکنید.

از طرفی ظروف منبت کاری و مزین شده به سنگ‌های لوکس، گلیم و قالی با طرح‌های خاص که توسط عشایر تولید می‌شوند، انتخابی لوکس به شمار می‌رود. البته پوستین یا دیگ‌های سنگی، یکی دیگر از انواع سوغاتی‌های این شهر هستند که فرصت طبخ غذاهای سنتی مانند دیزی و قیمه آتشی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

کلام آخر

مشهد به عنوان شهری مذهبی، با گسترش خدمات تجاری، گردشگری و رفاهی خود در تلاش است تا سفری خاطره انگیز را برای زائران خود به ارمغان بیاورد. این شهر در شمال شرق ایران قرار دارد و با وجود هوای نسبتا گرم و خشک خود در بیش‌تر ایان شاهد حضور مسافرانی از شهر‌های مختلف است. به طور کلی بهترین زمان سفر با بلیط قطار مشهد، بهار و ماه‌های ابتدایی پاییز است که علاوه بر خلوتی، آب و هوای بهتری دارد و فرصت بازدید و گردش راحت در شهر را به شما پیش‌ کش می‌کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد