//
کدخبر: ۴۸۰۸۶۱ //

ترفندهای انتخاب نارنگی شیرین و بدون دانه

نارنگی یکی از جذابیت‌های فصل‌های پاییز است. طعم و رنگ نارنجی این میوه خوشمزه دل همه را می‌برد و یکی از دلایل محبوبیت نارنگی، خوردن آسان این میوه است.

ترفندهای انتخاب نارنگی شیرین و بدون دانه
به گزارش فرتاک نیوز،

نارنگی در مقایسه با مرکبات دیگر از طعم و عطر بیشتری برخوردار است و پوست آن به راحتی جدا می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که حدود ۲۰۰ نوع نارنگی در جهان وجود دارد و کشورهایی مانند چین، مراکش، مصر و ترکیه از عمده پرورش دهندگان این میوه هستند.

در این بخش، نحوه تشخیص نارنگی شیرین و بدون دانه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص نارنگی شیرین و بدون دانه

انتخاب نارنگی شیرین یا ترش کاملا به ذائقه افرا بستگی دارد، اما بسیاری از افراد طرفدار نارنگی‌های شیرین هستند. در ادامه به برخی موارد که تشخیص این نوع نارنگی را آسان می‌کند، می‌پردازیم.

۱- انتخاب میوه رسیده

تنها میوه‌های رسیده طعم دلپذیری دارند. برای شناسایی نارنگی رسیده اگر کمی آن را فشار دهید، آب آن بیرون می‌پاشد. همچنین پوست پالپ آن در صورت رسیده بودن به راحتی جدا می‌شود.

۲- نرمی مناسب

یکی دیگر از معیارهای انتخاب نارنگی شیرین میزان مناسب نرم آن است. اگر با فشار دادن نارنگی فرورفتگی ایجاد شد نشان از کیفیت ضعیف میوه است زیرا با فشردن این میوه نباید هیچ فرورفتگی باقی بماند.

۳- پوست بیرونی نارنگی

نارنگی شیرین و باکیفیت پوستی تمیز و بدون لکه دارد و گاهی خطوط سبز در آن مشاهده می‌شود. دقت داشته باشید که اگر پوست نارنگی چسبناک با به طور غیرطبیعی درخشان باشد، به این معناست که از مواد شیمیایی زیادی استفاده شده است.

۴- سایه

رنگ پوست نارنگی باید یکنواخت باشد؛ هرچه سایه آن تیره‌تر باشد، نارنگی شیرین‌تر است.

۵- اندازه نارنگی

شاید بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که هر چه نارنگی بزرگ‌تر باشد، شیرین‌تر است. این تصور اشتباهی است، زیرا نارنگی‌های متوسط با پوست نارنجی یا زرد روشن بسیار آبدارتر و شیرین‌تر هستند. نارنگی‌ سبک هم به دلیل آبدار نبودن،مناسب خرید نیست.

۶- نارنگی پیکسی

اگر به دنبال نارنگی بدون هسته و در عین حال شیرین هستید، نارنگی پیکسی را انتخاب کنید. این نارنگی نسبت به سایر انواع نارنگی‌ها، اندازه کوچک‌تر، رنگ پوست روشن‌تر و شیرین‌تر هستند. نارنگی پیکسی دانه ندارد و تا حدودی آبدار است و به راحتی می‌توان آن را پوست گرفت.

۷- نارنگی مراکشی

یکی دیگر از نارنگی‌های شیرین و بدون دانه، نارنگی مراکشی است. رنگ این نوع نارنگی نارنجی و در برخی مواقع به قرمز می‌زند. نارنگی مراکشی بسیار شیرین، آبدار و بدون دانه است که اندازه کوچکی دارد.

۸- نارنگی عسلی

نارنگی عسلی به نام نارنگی مورکات هم شناخته می‌شود. اندازه این میوه متوسط است و طعم بسیار شیرینی دارد. نارنگی مورکات یکی از انواع محبوب نارنگی است که در انواع سالاد هم از آن استفاده می‌شود.

نارنگی‌های معروف ایران را بشناسید

نارنگی انواع مختلفی دارد که در مناطق مختلف جهان تولید می‌شود. ایران هم چندین مدل نارنگی را پرورش می‌دهد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

۱- نارنگی نوشین

نارنگی نوشین حاصل پیوند پرتقال و نارنگی است که در شمال کشور کشت می‌شود. پوست این نوع نارنگی نازک است و زمان برداشت آن اوایل پاییز است.

۲- نارنگی یاشار

یکی دیگر از نارنگی‌های معروف ایران یاشار است که از پیوند مینولا و شانگشا به وجود آمده است. این نارنگی یاشار دیررس است و اواخر زمستان برداشت می‌شود.

۳- نارنگی شاهین

نارنگی شاهین مانند توشین از پیوند پرتقال و نارنگی به وجود آمده است که زمان برداشت آن اوایل بهمن در زمستان است.

۴- نارنگی ورا

یکی از نارنگی‌های آبدار، نارنگی ورا است که در جنوب کشور کاشته می‌شود. زمان برداشت این نارنگی در دی ماه است. پوست نارنگی ورا بسیار راحت جدا می‌شود و بسیار آبدار است.

۵- نارنگی پرنا

نارنگی پرنا به رنگ زرد لیمویی است و پوست ضخیمی دارد اما پوست آن راحت جدا می‌شود. همچنین نارنگی پرنا هسته‌دار است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد