//
کدخبر: ۴۷۶۷۴۲ //
آشپزی| قهوه مهمت افندی

طرز تهیه قهوه مهمت افندی| عاشقش میشی!

در این مقاله قصد داریم برای شما همراهان همیشگی طرز تهیه قهوه مهمت افندی را بیاوریم. امیدواریم این مقاله مورد رضایت خاطر شما باشد.

طرز تهیه قهوه مهمت افندی| عاشقش میشی!
به گزارش فرتاک نیوز،

در سال ۱۸۷۱میلادی مهمت افندی در ترکیه یک مغازه قهوه فروشی باز کرد و شروع به عرضه قهوه به روش خاصی کرد او در آن زمان مشتریان خاصی را داشت‌ و پس از فوت وی در سال ۱۹۳۱ میلادی فرزندان او راه پدر را ادامه دادند؛ به طوری که امروزه حتی یک برند قهوه به نام مهمت افندی در بازار جهانی قهوه وجود دارد. برای تهیه قهوه مهمت افندی به دستگاهی به نام جذوه یا قهوه جوش نیاز داریم .

خیلی از افراد در ایران به خصوص قهوه مهمت افندی را به نام قهوه ترک یا قهوه ترکی می شناسند، برای تهیه این قهوه علاوه بر مواد اولیه به قهوه جوش یا جذوه نیاز داریم اگر قصد خرید قهوه جوش دارید سعی کنید نوع مسی آن را خریداری کنید چون طعم بهتری از قهوه را هنگام سرو دارید. موقع خرید پودر قهوه مهمت افندی همیشه حضور ذهن داشته باشید این قهوه به صورت دانه درشت تر از سایر قهوه های موجود در بازار پودر شده است که همین امر در طعم بی نظیر آن موثر است.

مواد اولیه 

آب سرد به ازای هر نفر یک فنجان حدود ۸۰ سی سی

قهوه به ازای هر نفر یک تا دو قاشق چای خوری

شکر در صورت تمایل به ازای هر نفر یک قاشق چای خوری

ترتیب مراحل

مرحله اول: (پیمانه کردن آب سرد بر اساس تعداد نفرات قهوه خور)

به ازای هر فنجان قهوه ای که می خواهیم سرو کنیم یک فنجان آب سرد در جذوه می ریزیم، پس بهتر است قبل از ریختن آب در جذوه از افراد حاضر در جمع بپرسیم که هر کدام چند فنجان قهوه دوست دارند بخورند؛ حالا که تعداد فنجان قهوه مشخص شدند براساس تعداد فنجان قهوه که داریم مقدار قهوه و شکر را میزان می کنیم.

مرحله دوم: (ریختن قهوه و شکر بر اساس تعداد نفرات قهوه خور)

در این مرحله جذوه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بر اساس هر فنجان آب سردی که در مرحله قبلی اضافه کردیم، یک تا دو قاشق چای خوری از قهوه آماده که قبلاً آسیاب شده است (بر اساس کیفیت قهوه) در جذوه می ریزیم و در صورت تمایل تمام افراد شکر را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا قهوه و شکر در آب سرد حل شوند.

مرحله سوم: (زمان دادن به قهوه و شکر تا رسیدن به نقطه جوش)

به قهوه و شکر همراه آب سردی که در قهوه جوش هستند زمان می دهیم تا به آرامی شروع به جوشیدن کنند.

مرحله چهارم: (سرو نهایی)

وقتی قهوه شروع به جوشیدن کرد روی قهوه کفی ظاهر می شود؛ این کف را به آرامی در تمام فنجان های مورد نظر می ریزیم و مجدد باقی قهوه را در تمام فنجان ها می ریزیم حالا قهوه ما آماده سرو نهایی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۶۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد