//
کدخبر: ۴۶۶۲۵۸ //
آشپزی | باقلوا شعریه

باقلوا شعریه رو با این دستور درست کن | شیرینی ترکی!

در دنیای شیرینی‌پزی، باقلوا شعریه به عنوان یکی از شاهکارهای سنتی و خوشمزه شناخته می‌شود که علاوه بر طعم بی‌نظیر، تهیه آن نیز بسیار راحت است.

باقلوا شعریه رو با این دستور درست کن | شیرینی ترکی!
به گزارش فرتاک نیوز،

 این دستور پخت خاص و دلپذیر، ترکیبی از شیرینی ناب شرقی و لذت آشپزی سنتی است که در هر لقمه‌اش حس و حال خاصی را به شما منتقل می‌کند. طرز تهیه باقلوا شعریه که امروز در سایت آموزشی چی شی به شما آموزش می‌دهیم، یک روش آسان و قابل دسترس برای خلق این شاهکار شیرین است. بنابراین، اگر به دنبال افزودن یک شیرینی خاص و فوق‌العاده خوشمزه به مهارت‌های آشپزی خود هستید، با ما همراه باشید تا در کمترین زمان، باقلوای شعریه‌ای عالی را تجربه کنید.

باقلوا شعریه با ترکیب رشته شعریه سرخ شده، کره، شیرعسلی، پودر هل، و زعفرون دم‌کرده غلیظ تهیه می‌شود. این مواد پس از تفت داده شدن و ترکیب با یکدیگر، روی نایلون پهن شده، با گردوی خرد شده پر شده و سپس به صورت رول درآورده می‌شوند. نتیجه نهایی، باقلوایی با بافتی نرم و طعمی دلپذیر است که به راحتی برش داده شده و سرو می‌شود.

مواد لازم مقدار

پودر هل 1 قاشق مرباخوری

کره 50 گرم

شیرعسلی نصف قوطی (190 گرم)

زعفرون دم‌کرده غلیظ 2 قاشق غذاخوری

رشته شعریه 1 بسته (150 گرم)

طرز تهیه باقلوا شعریه

مرحله 1: آماده‌سازی رشته شعریه

ابتدا، رشته شعریه را با استفاده از دست‌هایتان یا یک چاقوی تیز به قطعات کوچکتر خرد کنید. این کار باعث می‌شود رشته‌ها در زمان کوتاه‌تری سرخ شوند و طعم بهتری پیدا کنند.

مرحله 2: تفت دادن رشته‌ها

رشته‌های خرد شده را درون یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. رشته‌ها را حدود دو تا سه دقیقه تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تیره‌تر شود. مراقب باشید که رشته‌ها بیش از حد سرخ نشوند.

مرحله 3: اضافه کردن کره

پس از اینکه رشته‌ها کمی تغییر رنگ دادند، کره را به آن‌ها اضافه کنید. کره باعث می‌شود رشته‌ها طعم و عطر بهتری داشته باشند. دو تا سه دقیقه دیگر همه چیز را با هم تفت دهید.

مرحله 4: افزودن شیرعسلی

پس از اینکه رشته‌ها و کره با هم خوب تفت داده شدند، شیرعسلی را به مخلوط اضافه کنید. شیرعسلی باعث می‌شود باقلوا شعریه شما شیرین و لطیف شود.

مرحله 5: افزودن پودر هل و زعفرون

در این مرحله، پودر هل و زعفرون دمکرده غلیظ را به مخلوط اضافه کنید. این ادویه‌ها عطر و طعم بی‌نظیری به باقلوای شما می‌افزایند.

مرحله 6: هم زدن و خاموش کردن حرارت

پس از اضافه کردن تمام مواد، آن‌ها را خوب با هم ترکیب کنید و اجازه دهید یک دقیقه دیگر روی حرارت باشد، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود.

مرحله 7: پهن کردن مخلوط

پس از اینکه مخلوط کمی خنک شد، آن را روی یک نایلون پهن کنید و با استفاده از یک وردنه یا کف دست، مخلوط را به صورت یک لایه یکنواخت صاف کنید.

مرحله 8: اضافه کردن گردو

در مرکز لایه پهن شده، مقداری گردوی خرد شده بریزید. گردو به باقلوای شما بافت و طعم دلپذیری می‌بخشد.

مرحله 9: رول کردن و سرو

با استفاده از نایلون، یک طرف مخلوط را به آرامی روی گردوها بیاورید و سپس آن را به صورت رول درآورید. رول را با دست فشرده کنید تا شکل خود را حفظ کند. پس از اینکه رول خودش را گرفت، آن را به قطعات دلخواه برش دهید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد