//
کدخبر: ۴۶۷۲۳۲ //

عربستان سعودی، دومین کشور برتر برای مهاجرت شغلی

نتایج یک نظرسنجی جدید درباره مهاجرت شغلی، پادشاهی سعودی را بعد از دانمارک در جایگاه دوم محبوبیت قرار داد

عربستان سعودی، دومین کشور برتر برای مهاجرت شغلی
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تغییر و تحولات گسترده سال‌های اخیر در عربستان سعودی سبب شده است این پادشاهی به عنوان دومین کشور برتر جهان برای مهاجرت شغلی انتخاب شود و نسبت به ایالات متحده، بریتانیا و بلژیک در جایگاه بهتری قرار گیرد.

به گزارش عرب نیوز، در آخرین نسخه نظرسنجی اکسپت اینسایدر (Expat Insider)، از نظر شاخص کار در خارج از کشور، عربستان سعودی بعد از دانمارک دوم شد و بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان به بازار کار این پادشاهی امتیاز مثبت دادند. این نتیجه، نشان‌دهنده رشد مستمر عربستان سعودی است زیرا پیش از این در رتبه چهاردهم قرار داشت.

نظرسنجی اکسپت اینسایدر کشورها را در چهار زیرمجموعه چشم‌انداز شغلی، درآمد و امنیت شغلی، اوقات فراغت و رضایت شغلی رتبه‌بندی می‌کند. برای تعیین میزان این شاخص‌ها از پرسش‌شوندگان درباره عواملی مانند بازار کار محلی کشورهای مختلف، فرصت‌های شغلی، شرایط اقتصادی و همچنین عادلانه‌بودن دستمزد، ساعات کار و تعادل بین کار و زندگی، نظرسنجی می‌شود.

در تازه‌ترین جمع‌بندی از پاسخ به این پرسش‌ها، پادشاهی سعودی از نظر آینده شغلی در رتبه اول قرار گرفت و از ایالات متحده و امارات متحده عربی هم پیش افتاد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۷۵درصد از مهاجران در عربستان سعودی موافق‌اند که این مهاجرت آینده شغلی آن‌ها را روشن‌تر می‌کند و ۶۲درصد هم فرصت‌های شغلی‌شان را مثبت ارزیابی می‌کنند.

علاوه بر این، ۸۲درصد افرادی که برای کار به عربستان سعودی مهاجرت کرده‌اند، از وضعیت اقتصاد محلی بسیار راضی‌اند و از حقوق و امنیت شغلی هم رضایت دارند.

پادشاهی سعودی از نظر شاخص تسهیل مهاجرت متخصصان اکسپت اینسایدر هم در میان ۱۰ کشور برتر قرار گرفت. این شاخص مواردی ازجمله سهولت دریافت ویزا، افتتاح حساب بانکی برای مهاجران، مسکن، کارایی زبان بین‌المللی، خدمات دیجیتال و دسترسی به اینترنت را ارزیابی می‌کند.

در این بررسی که جامعه جهانی مهاجران بین‌المللی آن را انجام داد، عربستان سعودی با پیشی‌گرفتن از کشورهایی مانند سنگاپور، مکزیک، اندونزی و کنیا در رتبه ششم جهان قرار گرفت.

عربستان سعودی چشم‌انداز ۲۰۳۰ را در سال ۲۰۱۶ با هدف تنوع‌بخشیدن به اقتصادش برای دوران «پس از نفت» و تقویت حضور جهانی‌اش طراحی کرد. این برنامه‌ به تنوع‌بخشیدن به منابع درآمد، تقویت بخش‌های خدمات عمومی مانند بهداشت و آموزش‌‌و‌پرورش و تقویت نوآوری و سرمایه‌گذاری نظر دارد که به ورود نیروهای ماهر و متخصص نیز منجر شده است.

موسسه اعتبارسنجی «فیچ» در میانه نوامبر گذشته، رتبه اعتباری صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، صندوق ثروت ملی عربستان سعودی، را آ مثبت (A+) و با چشم‌اندازی باثبات ارزیابی کرد. این صندوق از بزرگ‌ترین صندوق‌های ثروت ملی در جهان محسوب می‌شود و رتبه‌ و ارزیابی موسسه فیچ از موقعیت نیرومند و مدیریت موثر آن صندوق حکایت دارد.

موسسه مودیز، شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی، هم پیش‌بینی کرده است که اقتصاد عربستان سعودی در سال ۲۰۲۴ حدود ۴.۶درصد و در سال پس از آن نیز چهار درصد بیشتر رشد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد