//
کدخبر: ۴۶۰۶۵۲ //

کشورهای حاشیه خلیج فارس مناسب برای سفر بهاری

کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کدام جذابیت‌های متنوعی دارند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس مناسب برای سفر بهاری
به گزارش فرتاک نیوز،

این کشورها مقاصد شگفت‌انگیزی برای سفرهای بهاره هستند، به خصوص زمانی جشنواره‌های خرید آخر فصل در این کشورها رواج دارد. موضوعی که بین کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ایران مشترک بوده، دمای زیاد و شرجی بودن هوا در تابستان است.

این موضوع باعث می‌شود که گردشگرانی که قصد سفر به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را دارند، در سه فصل پاییز، ‌زمستان و بهار سفر خود را برگزار کنند.

چرا به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کنیم؟

پرسشی که شاید ذهن برخی از افراد را درگیر کند این است سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس چه سودی دارد؟ این کشورهای عربی چه جذابیتی برای گردشگران دارند؟ در پاسخ به این پرسش‌ها باید بگوییم این کشورها تنها کشورهای عرب‌نشینی نیستند که جاذبه‌ای برای دیدن نداشته باشند، بلکه امروزه به قطب‌های گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. با اقتصاد مبتنی بر ذخایر نفتی، جاذبه‌های گردشگری با استفاده از تکنولوژی‌های برتر دنیا در برخی از این کشورها شکل گرفته است.

با سفر به هر یک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، معماری و طراحی‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. به‌عنوان‌مثال در برخی از کشورها تنها آسمان‌خراش‌هایی مدرن وجود دارد و در برخی دیگر معماری سنتی با معماری مدرن تلفیق شده است. اگر سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس برایتان جذاب است، بهتر است زودتر بلیط هواپیما خود را برای فصل بهار رزرو کنید؛ زیرا هرچه به فصل تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، دمای هوا در این کشورها غیرقابل‌تحمل می‌شود.

قطر

یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که شاید شما آن را کشوری فقیر به یاد بیاورید، ‌کشور قطر است. خوب است بدانید در سال‌های اخیر پایتخت کشور قطر، ‌ شهر دوحه به یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه تبدیل شده و با ثروتی چون نفت، کشور قطر کشوری ثروتمند شناخته می‌شود. بازارهای متنوع، ‌مساجد تاریخی و موزه‌های ملی از دیگر جذابیت‌های این کشور است.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی،‌ فرهنگی و شهرسازی، ‌کشور قطر جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری نیز دارد. به‌عنوان‌مثال خورالعدید دریا‌یی است که در میان صحرا و تل‌های شنی قرار گرفته که یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به شمار می‌آید. این دریا با نام دریایی داخلی نیز شناخته می‌شود و از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این کشور است. زمان مناسب برای سفر به قطر، از اواخر پاییز شروع شده و در اواسط بهار به پایان می‌رسد.

کویت

یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که برای سفر بهاری مناسب است، ‌کشور کویت است. شاید بسیاری از ما هنوز هم این کشور را کشوری ‌بدون ثروت ملی بشناسیم،‌ درصورتی‌که مانند سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس این کشور نیز به لطف معادن نفتی به ثروت کلانی دست پیدا کرده است. صنعت گردشگری در کویت به نسبت سایر کشورهای عربی رواج کمتری دارد، اما دولت این کشور درصدد رونق بخشیدن به این صنعت است. ازاین‌رو در تلاش است هتل‌های درجه یک و جاذبه‌های گردشگری متنوعی را ایجاد کند.

کشور کویت نیز جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصربه‌فردی دارد. برای مثال می‌توان از جزیره فیلکه یاد کرد که با سفر به کویت می‌توانید از این جزیره نیز بازدید کنید. جزیره فیلکه جزیره‌ای متروکه است که در آن بناهای قدیمی وجود دارد. گفته می‌شود ساکنان این جزیره پس از حمله عراقی‌ها به کویت، این جزیره را ترک کرده‌اند. برای سفر به کویت می‌توانید از بخش خرید بلیط هواپیما خارجی وب‌سایت‌های معتبر، اقدام به رزرو بلیط کنید.

بحرین

کشور بحرین کوچک‌ترین کشور در حاشیه خلیج فارس است. این کشور دارای میراث و جاذبه‌های فرهنگی متعددی بوده که می‌تواند شما را در طول سفرتان به این کشور سرگرم کند. پایتخت بحرین، منامه،‌ موزه‌های ملی و آثار تاریخی متعددی دارد. مسجد جامع محلی‌الفتح در شهر منامه نیز از مساجد قدیمی است.

جالب است بدانید یکی از جزیره‌ها با پل به پایتخت بحرین متصل شده که این جزیره،‌ محرق نام دارد. یکی از قلعه‌های تاریخی با نام آراد در جزیره محرق واقع شده که بازدید از آن می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. لازم به ذکر است برای سفر به بحرین بهتر است فصول سرد و معتدل سال مانند بهار را انتخاب کنید؛‌ زیرا از اواخر بهار که هوا رو به گرمی می‌رود،‌ هوای این کشور نیز گرم و شرجی می‌شود.

عمان

عمان یکی از زیباترین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به حساب می‌آید. این کشور دارای بیابان‌هایی با عودهای خوشبو،‌ سواحل دریایی کم‌نظیر و دره‌های و تپه‌های هیجان‌انگیز است. در کشور عمان، ‌نفر اول دولت سلطان نام دارد که توانسته‌ است این کشور را سامان داده و به صنعت گردشگری آن رونق ببخشد. مسقط به عنوان پایتخت عمان، دارای جاذبه‌های فرهنگی، مساجد سنتی و بازارهای جذاب است.

بومیان عمان برای فرهنگ و سنت کشور خود احترام زیادی قائل هستند که این موضوع را از معماری ساختمان‌های این کشور می‌توان دریافت. برای مثال در مسقط هیچ برج یا آسمان‌خراشی وجود ندارد و خانه‌های مسکونی با طراحی سنتی احداث می‌شوند. سفر به عمان می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تلفیق سنت و ثروت را برای شما به ارمغان بیاورد. به دلیل آب‌وهوای ویژه این کشور، ماه اکتبر تا ماه مارس برای سفر به عمان پیشنهاد می‌شود.

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یکی از جذاب‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس است که می‌توانید برای سفر بهاری خود آن را انتخاب کنید. دلیل نام‌گذاری این کشور به امارات متحده عربی این است که این کشور از مجموع هفت امارت به نام‌های ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، راس‌الخیمه، شارجه و ام‌القیوین تشکیل شده است. ابوظبی به عنوان پایتخت این کشور، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوعی را برای گردشگران ارائه می‌کند. مسجد معروف شیخ زاید، در ابوظبی قرار دار که معماری منحصربه‌فرد آن با رنگ سفید در سراسر جهان شهرت دارد.

در کشور امارات متحده عربی، دبی بیشترین بازدیدکننده را دارد. توریست‌ها از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی برای گردش در این شهر مدرن به امارات سفر می‌کنند. در این شهر به دلیل وجود شعبه‌های متعدد برندهای بین‌المللی، جشنواره خرید آخر فصل رونق خاصی دارد و بسیاری از افراد سفر خود را طوری تنظیم می‌کنند که اوایل بهار برای حراجی‌های زمستانه و اواخر بهار برای حراجی‌ پوشاک بهاری در این شهر باشند. البته لازم به ذکر است که هوای این کشور نیز در فصول گرم سال، شرجی است.

در کشور امارات نژادهای گوناگونی زندگی ‌می‌کنند؛ ‌زیرا این کشور مهاجرپذیر بوده و درصدی از جمعیت آن را مهاجرانی از پاکستان، بنگلادش و هند تشکیل می‌دهند. سفر به کشور امارات می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان بیاورد. خوب است بدانید از طریق بندهای جنوبی کشور مانند بندرعباس، می‌توانید با کشتی به بندر شارجه سفر کرده و از این شهر نیز دیدن کنید.

کلام پایانی

کشورهای حاشیه خلیج فارس جاذبه‌های متنوعی برای ارائه به مسافران دارند. البته این موضوع غیرقابل‌انکار است که ایران به عنوان کشوری در حاشیه خلیج فارس، در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی سرآمد کشورهای دیگر در این محدوده است. سفر به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند شما را با فرهنگ این منطقه آشنا کرده و تجربه‌های خوبی برای شما ایجاد کند. در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، می‌توانید از برترین تکنولوژی‌های نوظهور بهره برده و با آن‌ها آشنا شوید. جشنواره‌های مختلف خرید در این کشورها نیز از دیگر دلایلی است که گردشگران در فصل بهار به این کشورها سفر می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان