//
کدخبر: ۴۶۷۹۵۸ //
مدیر‌کل تامین‌اجتماعی استان:

۲۷۱ هزار بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی ‌هستند

مدیر‌کل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، تعداد بیمه شده‌گان اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در این استان را ۲۷۱ هزار نفر عنوان کرد.

۲۷۱ هزار بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی ‌هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

"اسکندر‌ کاکایی" مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ، در گفت‌وگو با فرتاک نیوز، اشاره‌ای به اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم داشت و گفت: طی ۳۳ ماه گذشته حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار‌ بیمه شده جدید به خانواده تامین اجتماعی در سطح کشور اضافه شده است.

وی همچنین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۱ را ۶۰۰ همت عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم حدود ۲۴۳ همت از بدهی دولت به صورت اوراق مشارکت یا واگذاری شرکت‌های سود‌ده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان از جمله دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم را پرداخت بدهی ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک رفاه عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر علاوه بر تسویه این مبلغ ۴۶ هزار‌ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  نیز در بانک رفاه انجام شده است.

کاکایی همچنین افزایش سرمایه شستا از ۱۴.۲ همت به ۱۶۰ همت، صیانت مالی از بیمه‌شدگان در زمینه پرداخت تمام هزینه‌های درمان زوجین نابارور، حمایت از بیماران صعب‌العلاج، افزایش پوشش دارویی، افزایش پرداخت هزینه بارداری از شش به ۹ ماه و افزایش پرداخت حق بیمه تکمیلی از سوی سازمان به بیمه‌شدگان را از دیگر اقدامات دولت شهید آیت‌الله رئیسی عنوان کرد و گفت: در زمینه مبارزه با فساد و فساد زدایی نیز سامانه سوت‌زنی تخلفات اداری، سامانه ستاد خبری اداره حراست و سامانه ثبت تخلفات اداری در این سازمان راه‌اندازی شده است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان در راستای شفاف‌سازی عملکرد این سازمان از ابتدای سال‌جاری هر ماهه، پیامکی مبنی بر میزان سابقه، میزان دستمزد و نوع شغل بیمه‌ شده در سازمان تامین‌اجتماعی برای تمامی بیمه شدگان اجباری ارسال می‌شود که در صورت عدم‌مطابقت شرایط کاری، بیمه شدگان می‌توانند نسبت به اجرای تغییرات و ثبت شکایت اقدامات لازم را انجام دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

وی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد بیمه‌شدگان اصلی در استان تا پایان سال ۱۴۰۰ را ۲۵۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت:این تعداد در سال ۱۴۰۳ به ۲۷۱ هزار نفر رسیده است.

کاکایی، همچنین تعداد مستمری‌بگیران اصلی این سازمان در سال ۱۴۰۰ را ۷۵‌‌‌‌هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال‌حاضر ۸۸ هزارو ۵۰۰ نفر مستمری‌‌بگیر اصلی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 وی همچنین تعداد بیمه شدگان اجباری در استان در سال ۱۴۰۰ را ۱۴۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر  ۱۵۸ هزار بیمه شده اجباری  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی  استان قرار دارند و بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کاکایی اشاره‌ای هم به تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در این سازمان داشت و گفت:در حال حاضر ۱۸‌هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۵۰۰۰ نفر نیز پشت نوبتی داریم البته با قطع بیمه ۲۰۰ نفر از افراد سودجو که در پوشش بیمه کارگران ساختمانی بیمه شده بودند در سال جاری این تعداد کارگر ساختمانی جایگزین شد.

 به گفته مدیرکل تامین اجتماعی  استان در تیرماه سال جاری مبلغ ۸۸۳ میلیارد تومان به مستمری بگیران این سازمان در استان پرداخت شده است همچنین ۳۵ میلیارد تومان کمک کوتاه مدت شامل بیمه بیکاری،بیمه بارداری، بیمه غرامت دستمزد و... و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز در حوزه درمان بیمه شدگان این سازمان پرداخت شده است.

وی ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان را ۳.۵۵ صدم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۱ هزار‌و ۵۰۰ کارگاه استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۵۰۰ کارگاه بیش از ۵۰ نفر نیروی فعال دارند و در بقیه کارگاه‌ها کمتر از ۵۰ نفر نیرو فعالیت می‌کنند.

وی در پایان میزان مطالبات قطعی سازمان تامین اجتماعی استان از کارفرمایان را ۵۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد