//
کدخبر: ۴۶۸۰۵۰ //

حمام آبجو؛ ترکیب رازک و مالت برای رسیدن به آرامش و زیبایی

در افسانه‌ها آمده است کلئوپاترا، ملکه مصر، زیبایی پوستش را مدیون حمام شیر و عسل بود. حالا این روزها برخی به دنبال یافتن این فواید در آبجو هستند.

حمام آبجو؛ ترکیب رازک و مالت برای رسیدن به آرامش و زیبایی
به گزارش فرتاک نیوز،

به‌تازگی در ایسلند، اسپانیا و ایالات‌ متحده حمام‌های آبجو افتتاح شده‌اند که از یک سنت قدیمی سرمشق گرفته‌اند. دراز کشیدن در آبجو در جمهوری چک سابقه‌ای طولانی دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، رازک استرس بدن را تسکین می‌دهد و منافذ پوست را هم باز می‌کند. مالت موجود در آبجو یکی از تقویت‌کننده‌های تندرستی محسوب می‌شود.

شاتو اسپا بیرلند یکی از باشکوه‌ترین حمام‌های آبجو در جمهوری چک است؛ کشوری که در دهه ۱۹۸۰ این موج سلامتی مدرن را به وجود آورد. این حمام که در یک ساختمان باستانی زیبا در پراگ واقع‌ شده، اتاق‌های آبگرم آبجو دارد که در آن‌ها کنار وان، یک تخت کاهی هم وجود دارد که مکمل سنتی وان آبجو داغ است. این تخت خاردار پس از حمام، پوست را از طریق زبری کاه‌ تحریک و نیز حس نزدیکی به طبیعت ایجاد می‌کند.

Beer Spa Marienbad

 
آبجو ممتاز چک بدون فیلتر (پالوده‌نشده) است و به دلیل اینکه هنوز حاوی مجموعه کاملی از مواد اصلی مانند مخمر است، شکلی «زنده‌تر» دارد و سطح بالایی از ویتامین‌های آن حفظ شده است.

طرفداران این تجربه معتقدند ترکیبات آبجو در آب داغ وان برای پوست مفید است، استرس عضلانی را تسکین می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد. رایحه‌ آن هم باعث آرامش و بهبود خلق‌وخو می‌شود.

تازگی خوشایند این روند سلامتی باعث شده است که اسپاهای آبجو در سراسر جهان افتتاح شوند.

دکتر سیندی جونز، بیوشیمیست، می‌گوید: «آبجو از سه جزء مفید برای پوست تشکیل شده: غلات مالت‌دار، مخمر و رازک. هم دانه‌های مالت‌دار و هم مخمر حاوی ویتامین‌های گروه ب هستند که باعث افزایش آب‌رسانی و کشسانی پوست و کاهش هایپرپیگمانتاسیون (لکه‌های حاصل از تولید بیش‌ازحد ملانین) می‌شود.»

رازک به‌ویژه سرشار از زانتوهومول (xanthohumul) و هومولون (humulone) است؛ اولی آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که خواص ضدسرطانی و ضدالتهابی دارد و دومی یک آنتی‌باکتریال با خواص درمانی برای پوست محسوب می‌شود.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که عصاره رازک ممکن است باعث کاهش اضطراب، افسردگی خفیف و استرس شود. سابقه طولانی رازک در طب سنتی به‌عنوان خواب‌آور نیز پشتوانه علمی دارد و به‌تازگی برای مراقبت‌های پوستی هم توجه علمی بیشتری به خود جلب کرده است.

البته توجه داشته باشید که پر کردن وان خانه با آبجو هیچ شباهتی به تجربه یکی از حمام‌های آبجو نخواهد داشت؛ مخصوصا که در خانه از آبجو ممتاز نامحدود خبری نیست و امکان دراز کشیدن روی تختی از کاه را هم نخواهید داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد