//
کدخبر: ۴۶۷۳۳۹ //

حکایت خواندنی دزد و کاروان/شراکت در دل کویر

حکایت خواندنی بازرگان مهربان و دزد کاروان که سرانجام خوبی در پیش داشت.

حکایت خواندنی دزد و کاروان/شراکت در دل کویر
به گزارش فرتاک نیوز،

در اعماق تاریخ ایران، در امتداد جاده ابریشم پر جنب و جوش، کاروانی مملو از کالاهای قیمتی به سمت شهر پررونق اصفهان در حرکت بود. این کاروان شامل بازرگانانی از سرزمین‌های دور بود و شترانشان ادویه‌جات، ابریشم و سایر گنجینه ها را حمل می‌کردند. در میان مسافران، بازرگان جوانی به نام حسن حضور داشت که به صداقت و مهربانی خود مشهور بود.

بیشتر بخوانید:

هنگامی که کاروان در بیابان وسیع سفر می‌کرد، شایعاتی از یک دزد معروف به نام کریم به گوششان رسید که گفته می‌شد در این مسیر به مسافران بی گناه حمله می‌کند. ترس بر قلب بازرگانان چنگ انداخت و آنها برای محافظت از اموال خود احتیاط‌های بیشتری کردند.

یک شب، هنگامی که کاروان برای استراحت اردو زده بود، حسن تصمیم گرفت زیر نور ستاره‌ها قدم بزند. غرق در افکار خود، از اردوگاه دور شد، غافل از اینکه کریم که از دور کاروان را زیر نظر داشت، او را تعقیب می‌کرد.

کریم، دزدی زیرک و چابک، فرصتی برای حمله دید. او به طور پنهانی به حسن نزدیک شد و آماده بود که به او حمله کند و اموالش را بدزدد. با این حال، در حالی که نزدیکتر می‌شد، غرق در خودگویی حسن شد.

حسن از این واقعیت که مجبور بود با چنین ثروت هنگفتی سفر کند و می‌دانست که این امر می‌تواند دزدان را جذب کند و او را در معرض خطر قرار دهد، ابراز تاسف می کرد. او آرزوی زندگی ساده تری را داشت، فارغ از نگرانی‌های مادی.

قلب کریم از سخنان حسن تکان خورد. او فهمید که حسن نه تنها یک بازرگان ثروتمند، بلکه روحی مهربان و دلسوز نیز دارد. کریم تصمیم گرفت که نقشه دزدی خود را رها کند و در عوض درسی به حسن بدهد.

وقتی حسن به اردوگاه بازگشت، با تعجب کریم را منتظر خود دید. کریم هویت خود را به عنوان دزد معروف فاش کرد و اعتراف کرد که قصد دزدی از حسن را داشته است. با این حال، او همچنین توضیح داد که چگونه سخنان حسن نظر او را تغییر داده است.

کریم نقشه‌ای به حسن پیشنهاد کرد. او پیشنهاد کرد که ثروت کاروان را به طور مساوی بین خود تقسیم کنند و به حسن اجازه دهند تا با مقدار قابل توجهی پول به خانه بازگردد و در عین حال اطمینان حاصل شود که ضرر زیادی به بازرگانان دیگر وارد نمی شود. حسن در ابتدا مردد بود، اما صداقت را در چشمان کریم دید و با این نقشه موافقت کرد.

در تاریکی شب، کریم و حسن مخفیانه ثروت کاروان را تقسیم کردند. صبح روز بعد، بازرگانان با وحشت متوجه شدند که بخشی از کالاهایشان ناپدید شده است. با این حال، آنها با کمال تعجب متوجه شدند که بیشتر اموال با ارزش آنها دست نخورده باقی مانده است.

حسن و کریم از هم جدا شدند و هر کدام سهمی از ثروت را با خود بردند. حسن به خانه بازگشت و دیگر از ترس دزدی و میل به دارایی مادی رنج نمی برد. کریم از سوی دیگر، قدم در راه جدیدی گذاشت و مصمم بود که از مهارت ها و زیرکی خود برای خیر به جای شر استفاده کند.

آموزه های این حکایت:

ثروت واقعی در دارایی های مادی نیست، بلکه در مهربانی، دلسوزی و صداقت است.

حتی سخت ترین قلب ها نیز می توانند با مهربانی و صداقت واقعی تحت تاثیر قرار گیرند.

هرگز برای تغییر مسیر و دنبال کردن مسیری درست تر دیر نیست.

لذت بردن از حکایت:

امیدوارم از این حکایت دزد و کاروان لذت برده باشید. این داستانی است که یادآور می شود حتی در تاریکی و خطر، همیشه جایی برای شفقت، درک و امکان رستگاری وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد