//
کدخبر: ۴۷۶۵۴۷ //

۲ اصل مهم در یادگیری و تقویت حافظه دانش‌آموزان

فوق تخصص تغذیه کودکان و عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه مناسب و خواب کافی 8 ساعته نقش مهمی در یادگیری و تقویت حافظه دانش‌آموزان دارد و والدین باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشند تا که فرزندانشان دچار مشکل نشوند.

2 اصل مهم در یادگیری و تقویت حافظه دانش‌آموزان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سعیده طالبی اظهار کرد: بحث تغذیه سالم در رشد و تکامل مغزی کودک نقش بسزایی دارد، به خصوص در زمان حضور در مدرسه و در دوران تحصیل مصرف میان وعده‌های مغذی بسیار مورد تأکید بوده و هست، چرا از اهمیت بلایی در حفظ سلامت و تقویت حافظه دانش‌آموزان برخوردار است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان باید در طول سال تحصیلی خواب کافی و استاندارد 8 ساعته را مدنظر قرار دهند و اینکه ساعت خوابشان از 22 دیرتر نشود؛ همچنین توصیه می‌کنیم که شام سبک بخورند تا خواب بهتری هم در زمان استراحت شبانه خود داشته باشند.

متخصص کودکان و نوزادان ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی که در خواب گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان و نوجوانان دیده می‌شود بحث خواب نادرست آنها و اختلالات ناشی از خواب به دلیل تغذیه نادرست بوده است.

دکتر طالبی با بیان اینکه مصرف تمامی وعده‌های غذایی اصلی (صبحانه، ناهار و شام) به‌ویژه در نوبت صبح بسیار مورد تأکید بوده هست، خاطرنشان کرد: به والدین توصیه می‌‎کنیم که قبل از خروج فرزندشان از منزل به سمت مدرسه یک صبحانه مقوی به او بدهند و در زمان زنگ تفریح هم مصرف میان وعده‌های مغذی‌ای همچون لبنیات کم چرب، تخم مرغ آب پز و همراه با مغزیجات و میوه‌جات با شیرینی کم و ترکیبات همراه با پرتغال، توت فرهنگی، سیب و موز خوب مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: باید از مصرف آبمیوه‌ها و کیک‌های بازاری خودداری شود تا که از ایجاد مشکلات گوارشی و همچنین سکته‌های قلبی در طولانی‌مدت جلوگیری شود و بهتر است که از ترکیب کربوهیدرات‌هایی مانند نان سبوس‌دار که مقوی و مفید است استفاده شود.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات موجود در بحث میان‌وعده‌ دانش‌آموزان وجود تغذیه‌های ناسالم در بوفه مدارس بوده است، گفت: به بوفه‌‌داران توصیه می‌کنیم که به جای هله هوله، میوه خشک شده، ساندویج ساده مانند پنیر و تخم مرغ و همچنین عدسی آماده شده و غیرکنسروی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

دکتر طالبی با اشاره به اینکه مصرف نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشبانه و دلستر برای تمامی سنین به‌‍ویژه دانش‌آموزان مناسب نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع چاقی در کشور بهترین راه برای پیشگیری آن و دوری از اضافه وزن، دیابت و بیماری‌ها سکته‌های قلبی داشتن یک تغذیه مناسب از همان سنین کودکی بوده و معتقدیم که برای داشتن وزن ایده‌آل بر دوری خودمان و فرزندانمان از مصرف مواد مضر پرچرب، عدم مصرف بالای قندی‌جات و شیرینی‌جات و مصرف مستمر سبزیجات و فرآورده‌های لبنی کم چرب و کم نمک تأکید داریم.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت فیزیکی و ورزش سبک روزانه (بین 30 تا 60 دقیقه) به تمامی گروه‌ها از جمله دانش‌آموزان توصیه می‌شود و از مدارس می‌خواهیم که قبل از شروع کلاس درس، برنامه ورزش صبحگاهی و فعالیت بدنی مناسب را اجرا نمایند.

فوق تخصص تغذیه کودکان تأکید کرد: از آنجا که کودک در دوران تحصیل شخصیتش کامل می‌شود و از نظر جسمی رشد می‌کند، باید از تمامی جهات نیازهای او برطرف شود و معتقدیم که تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان در این دوره تأثیر بسزایی در فعالیت‌های فکری و رشد جسمی کودک دارد و به همین علت ایت که توصیه می‌شود والدین توجه ویژه‌ای مسبت به این موضوع بسیار مهم داشته باشند.

 

  

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۶۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد