//
کدخبر: ۴۷۸۲۷۰ //

مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه درحال حاضر بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و کشور است، گفت: سالانه تقریباً 5‏.20 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می کنند که 31% کل مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماریهای غیر واگیر را تشکیل می دهند که اکثریت این مرگ ها به دلیل حملات قلبی و سکته های مغزی هستند .

مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مجید جعفری نژاد افزود: عوامل خطر اصلی بیماریهای قلبی عروقی شامل مصرف دخانیات والکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است که به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قند خون بالا، اختلال چربی-های خون، اضافه وزن و چاقی تظاهر می کند.

وی با اشاره به نامگذاری 8 مهر ماه مصادف با 29 سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب، اظهار داشت: گرامیداشت روز جهانی قلب ، اقدامی موثر در جهت افزایش آگاهی مردم از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و شیوه های اصلاح سبک زندگی و فرصتی جهانی برای ارتقاء آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده ها، جوامع و دولت ها برای اقدام فوری علیه بیماریهای قلبی عروقی است.

 دکتر مجید جعفری نژاد تصریح کرد: هر فردی در کاهش مرگ های زود رس وبار ناشی از بیماریهای قلبی عروقی و ارتقاء سلامت قلب برای زندگی طولانی تر وبا کیفیت بهتر نقش دارد و می تواند به مردم دنیا برای سلامت قلب، زندگی طولانی تر و بهتر کمک کند. محیط نیز برای مداخلات در جامعه و پاسخ به افزایش بار بیماریهای قلبی عروقی باید آمادگی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شعار روز جهانی قلب در سال جاری «Use heart for action » تعیین شده و « مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی» به عنوان شعار ملی با پیام اصلی « توانمند سازی عموم مردم برای مراقبت از سلامت قلب» و تاکید بر اهمیت ونقش پیشگیری نسبت به درمان، تعادل در رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی کافی، اجتناب از مصرف دخانیات والکل» می باشد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: هدف از برگزاری این مناسبت آن است که افراد بدانند چگونه می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده سلامت قلب خود را حفظ کنند ودولت ها بدانند اقداماتی که در سطح گسترده برای سلامت قلب انجام می شود، به سلامت نوع بشر و ایجاد عدالت (توزیع و دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی درمانی و حمایت از برنامه های مبارزه با بیماریهای قلبی عروقی) و سلامت (مانند برنامه های اجتماعی و فردی پیشگیری از آلودگی هوا) در سیاره ای که در آن زندگی می کنیم؛ کمک می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد