//
کدخبر: ۴۲۲۶۵۱ //
آشپزی | کوکی شکری پفکی

طرز تهیه کوکی شکری پفکی | خوشمزه س!

در این دستور پخت طرز تهیه کوکی شکری پفکی 24 عددی را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم.

طرز تهیه کوکی شکری پفکی | خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

 شما می توانید با مطالعه این رسپی کوکی شکری پفکی را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

مواد اولیه برای طرز تهیه کوکی شکری پفکی

2 ½ فنجان آرد کامل

1 فنجان شکر سفید

2 ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

½ قاشق چایخوری نمک

½ فنجان کره سرد

1 تخم مرغ بزرگ ، کمی هم زده شده

1 زرده تخم مرغ بزرگ ، کمی هم زده شده

6 قاشق سوپ خوری شیر پر چرب

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

آموزش طرز تهیه کوکی شکری پفکی

مرحله ۱ : آرد ، شکر ، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کرده و تند به هم بزنید تا زمانی که ترکیب شود. کره سرد را داخل بقیه مواد  رنده کنید. مخلوط را به هم بزنید تا مخلوط به شکل خرده های درشت شود. تخم مرغ هم زده و زرده تخم مرغ، شیر و وانیل را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید  تا مخلوط شدن شروع به جمع شدن کند.

مرحله ۲ : آن را به سطح کار کمی آرد پاشی شده منتقل کرده و ورز دهید تا خمیر به هم برسد ، 3 تا 5 بار  ورز دهید. به شکل یک دیسک در آورید ، با روکش پلاستیکی بپوشانید و در یخچال بگذارید تا استراحت کند ، حدودا به مدت 1 ساعت.

مرحله ۳ : فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید ؛ یک قفسه فر را در وسط فر قرار دهید. 2 سینی پخت بزرگ و لبه دار را با کاغذ پوستی بپوشانید.

مرحله 4 : خمیر را روی یک سطح پر آرد پاشی شده به ضخامت 9/5 سانتی متر بغلتانید. کوکی ها را با قالب برش دایره ای به اندازه 6 سانتی متر برش دهید ، در صورت لزوم مواد را دوباره بچرخانید .

مرحله 5 : به سینی های پخت از قبل  آماده شده ، با فاصله 2/5 سانتی متر از یکدیگر منتقل کنید. داخل فریزر ، بدون پوشش ، به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

مرحله 6 : یکی یکی  سینی ها  را در فر از قبل گرم شده بپزید تا لبه های آن طلایی رنگ شود ، 10 تا 12 دقیقه. اجازه دهید به مدت 2 دقیقه روی تابه خنک شود ، سپس به یک توری سیمی منتقل کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه کاملاً خنک شود. با سینی باقیمانده این کار را تکرار کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد