//
کدخبر: ۴۶۴۳۸۹ //
آشپزی | سبزی پلو با میگو

سبزی پلو با میگو | غذای اصیل و سنتی ایرانی!

سبزی پلو با میگو به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و معطرترین غذاهای سنتی شناخته می‌شود که ترکیبی از طعم‌ها و عطرهای دلپذیر را به همراه دارد.

سبزی پلو با میگو | غذای اصیل  و سنتی ایرانی!
به گزارش فرتاک نیوز،

این غذای اصیل و سنتی، با ترکیبی از برنج خوش عطر و طعم، سبزیجات معطر پلویی و میگوهای تازه و آبدار، طرفداران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

برای تهیه سبزی پلو با میگو، ابتدا میگوها را شسته و با سیر و پیاز رنده شده،  ادویه‌جات، آب لیموترش، روغن زیتون و زعفران مرینیت کنید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس میگوها را در کره تفت دهید تا طلایی شوند. برنج را خیس کرده و پس از جوشاندن، آبکش کنید. در قابلمه‌ای با کمی روغن، ته دیگ بچینید، سپس لایه‌ای از برنج، سبزی پلویی، دارچین، و میگو بریزید و لایه‌بندی را تکرار کنید. برای ۴۰ دقیقه دم کنید و در نهایت با کمی کره یا روغن تزیین کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم مقدار

سبزی پلویی ۲۰۰ گرم

برنج ۲ پیمانه

میگو ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

لیموترش ۱ عدد

سیر ۲ حبه

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، پولبیبر، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه سبزی پلو با میگو

مرحله ۱: آماده سازی میگوها

ابتدا میگوها را با دقت شسته و  سپس میگوها را در یک کاسه مناسب بریزید. سیر و پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید و به کاسه اضافه کنید. در این مرحله، مقداری ادویه، آب لیموترش، روغن زیتون و زعفران دم‌کرده را اضافه کرده و خوب هم بزنید. کاسه را بپوشانید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد میگو بروند.

 

مرحله ۲: سرخ کردن میگوها

پس از مرینیت، حدود ۴۰ گرم کره را در یک تابه بریزید و اجازه دهید تا کاملا ذوب شود. میگوها را به همراه پیاز رنده شده و مقداری از مایع مرینیت در تابه بریزید و تفت دهید تا آب میگو کاملا تبخیر شود و میگوها به خوبی سرخ شوند. این مرحله نباید بیشتر از ۷ دقیقه طول بکشد تا میگوها حالت لاستیکی پیدا نکنند.

 

مرحله ۳: آماده‌سازی برنج

برنج را با کمی نمک از قبل خیس کنید و سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از آن، برنج را آبکش کنید تا آماده لایه‌بندی با سایر مواد باشد.

 

مرحله ۴: آماده‌سازی قابلمه برای دم کردن

در قابلمه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. سپس، ته‌دیگ دلخواه خود را، چه نان، سیب‌زمینی یا حتی کاغذ نانی برای سلامتی بیشتر، در کف قابلمه قرار دهید.

 

مرحله ۵: لایه‌بندی برنج و میگو

روی ته‌دیگ، یک لایه از برنج نیم‌پز را قرار دهید. سپس مقداری از سبزی‌های پلویی، کمی دارچین برای طعم بهتر، و یک لایه از میگوهای سرخ‌شده (می توانید میگوها را به صورت جدا هم روی برنج سرو کنید) را اضافه کنید.  این روند را تا اتمام مواد ادامه دهید.

 

مرحله ۶: دم کردن سبزی پلو با میگو

پس از اتمام لایه‌بندی، قابلمه را با درب محکم بپوشانید و روی حرارت ملایم قرار دهید. برنج و میگو باید به مدت ۴۰ دقیقه دم بکشند تا کاملا پخته و آماده سرو شوند.

 

مرحله ۷: آماده‌سازی برای سرو

در ده دقیقه آخر دم‌کشی، مقداری کره یا روغن به سطح برنج اضافه کنید تا طعم آن غنی‌تر شود. پس از پایان زمان دم‌کشی، سبزی پلو با میگو آماده است. آن را به آرامی هم زده و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. نوش جان!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان