//
کدخبر: ۴۷۶۷۴۳ //
آشپزی| خامه کیک با سفیده تخم مرغ

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ !

در این مقاله درست کردن خامه کیک با سفیده تخم مرغ آورده شده است؛ امیدواریم برایتان مفید باشد.

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ !
به گزارش فرتاک نیوز،

برای خیلی از افراد خامه کیک یک قسمت خاص از کیک می باشد و برخی از افراد دوست ندارند به علت پر خامه بودن کیک های قنادی از قنادی کیک بخرند؛ این افراد دوست دارند کیک رژیمی تری نسبت به قنادی ها برای مراسم خودشان داشته باشند. حتی خیلی از افراد دوست دارند با مواد اولیه در دسترسی که دارند کیک کم خامه ای را در منزل درست کنند. 

برای تهیه خامه کیک با سفید تخم مرغ روش های متفاوتی وجود دارد برای این روش تهیه خامه کیک به مواد اولیه زیر نیاز داریم.

مواد اولیه مورد نیاز

نشاسته ذرت ۱۰۰ گرم

شکر ۷۵ گرم

وانیل ۲۰ گرم

سفید تخم مرغ ۲ عدد

نمک ۲ پنس

 طرز تهیه 

مرحله اول: (جدا سازی سفیده از زرده تخم مرغ)

ظرف مناسبی برای فریزر انتخاب می کنبم و به آرامی تخم‌مرغ‌ها را درون ظرف می شکنیم و سفیده آنها را از از زرده آنها جدا می کنیم دقت کنید که به هیچ عنوان زرده نباید داخل سفید بماند؛ حالا سفیده خالص را داخل فریزر قرار می دهیم تا سرد شود.(می توانیم پس از جدا سازی سفیده از زرده سفیده را درون ظرف مناسب فریزر بریزیم).بعد از سرد شدن سفیده آن را به کمک همزن دستی حدود ۳۰ ثانیه هم می زنیم و قبل از آن که سفیده تخم مرغ کف کند کار هم زدن را متوقف می کنیم.

مرحله دوم: (افزودن شکر، وانیل و نمک به مواد)

در ادامه کار تیغه های همزن برقی را در فریزر می گذاریم تا سرد شوند؛ حالا به سفیده تخم مرغ مرحله قبلی شکر، وانیل و نمک را اضافه می کنیم و روی کتری که در حال ریز، ریز جوشیدن است قرار می دهیم و با همزن دستی شروع به هم زدن مواد می کنیم؛ و این مرحله بین ده دقیقه تا یک ربع ساعت زمان لازم دارد.

مرحله سوم: (هم زدن مواد با همزن برقی)

حالا مواد را از روی کتری بر می داریم و روی میز کار می گذاریم و تیغه های سرد شده همزن برقی را وصل می کنیم و شروع به هم زدن مواد با همزن برقی می کنیم؛ ابتدا با سرعت کند همزن حدود ۱ دقیقه هم می زنیم و حدود ۹ دقیقه هم با سرعت تند همزن مواد را هم می زنیم؛ حالا باید مواد فرم گرفته باشند و اگر ظرف را بر گردانید مواد نریزند.

مرحله چهارم: (افزودن نشاسته ذرت)

در ادامه کار نشاسته ذرت را به مواد اضافه می کنیم و حدود ۲ تا ۳ دقیقه با همزن برقی مواد را هم می زنیم. حالا خامه کیک آماده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۶۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد