//
کدخبر: ۲۰۴۷۱ //

جدیدترین تغییر موضع دونالد ترامپ

رئیس جمهور آمریکا با عقب نشینی از انتقادهای تند خود در مورد ناتو که باعث نگرانی متحدان آمریکا شده بود می گوید که ناتو "دیگر منسوخ نیست".

جدیدترین تغییر موضع دونالد ترامپ

به گزارش فرتاک نیوز، دونالد ترامپ که در کاخ سفید میزبان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بود گفت که تهدید تروریسم اهمیت این ائتلاف را پررنگ کرده است.

 

او از ناتو خواست برای کمک به "شرکای ما" در عراق و افغانستان بیشتر بکوشد.

 

ترامپ بارها فلسفه وجودی ناتو را زیر سوال برده و شکایت کرده که آمریکا سهمی ناعادلانه در تامین هزینه های ناتو دارد.

 

او گفت که اعضای ناتو باید سهم منصفانه خود از هزینه های دفاعی ناتو برای تامین امنیت اروپا را بپردازند.

 

 

ترامپ در کنفرانسی خبری با استولتنبرگ گفت: "دبیرکل ناتو و من بحثی سازنده در مورد اینکه ناتو دیگر چه کارهایی می تواند در نبرد علیه تروریسم انجام دهد داشتیم."

 

"من مدت ها قبل در این مورد شکایت کرده بودم و آنها تغییراتی اعمال کردند و حالا عملا با تروریسم می جنگند."

 

او از اعضای ناتو به خاطر حمایت از تصمیم پنجشنبه هفته قبل برای شلیک ۵۹ موشک کروز به یک پایگاه هوایی سوریه در واکنش به حمله شیمیایی به غیرنظامیان در آن کشور تشکر کرد و گفت وقت آن است که جنگ داخلی سوریه تمام شود.

 

ترامپ گفت: "گفتم که (ناتو) منسوخ است. اما دیگر این طور نیست" و افزود که ائتلاف فرا اطلس میان آمریکا و اتحادیه اروپا درحال سازگاری با ماموریت گسترده تر عملیات علیه پیکارجویان اسلام گرا است چنانکه او خواسته بود.

 

استولتنبرگ هم گفت که او دیداری عالی و سازنده با ترامپ داشته است.

 

آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود درباره "اهمیت" ناتو اظهار تردید کرده و گفته بود که ناتو، ائتلافی منسوخ است.

 

او همچنین گفته بود که اگر عضوی از ناتو تعهدات مالی خود را در قبال این سازمان انجام نداده باشد، آمریکا ممکن است به کمک آن کشور نرود.

 

اما تغییر نگرش ترامپ فقط به ناتو محدود نشد.

 

به گزارش بی بی سی، او روز چهارشنبه همچنین در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت که دیگر چین را به دستکاری واحد پولی متهم نمی کند که برخلاف قول های مکرر قبلی اوست.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد