//
کدخبر: ۴۱۲۸۴۶ //

چرا متاتریدر در میان معامله‌گران محبوب است؟

متاتریدر ۴ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در بازار‌های مالی بزرگ دنیا مانند فارکس و کریپتوکارنسی است که معامله گران برای انجام معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. این پلتفرم را شرکت متاکوتس در سال ۲۰۰۵ بر اساس زبان برنامه نویسی MQL4 طراحی و راه اندازی کرد.

چرا متاتریدر در میان معامله‌گران محبوب است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در واقع کارگزاری‌های برای آن که بتوانند مشتریان خود را به بازار‌های معاملاتی وصل کنند از برنامه‌های معاملاتی مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از این برنامه‌ها متاتریدر ۴ است. معامله گران با دانلود متاتریدر ۴ و نصب آن بر تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی خود قادر به اتصال به بازار‌های معاملاتی شده و با استفاده از امکانات برنامه، معاملات را مدیریت می‌کنند. 

نحوه دانلود متاتریدر ۴ و اتصال به حساب بروکر

معامله گران و سرمایه گذاران پیش از دانلود متاتریدر ۴ لازم است که یک بروکر را انتخاب کرده و سپس از طریق آن کارگزاری نسخه‌ی مورد نظر را دانلود کنند. پس از دانلود این برنامه آن را نصب کرده و وارد صفحه‌ی اصلی برنامه می‌شویم.

لازم به ذکر است پس از دانلود متاتریدر ۴ از بروکر خود یک شماره حساب و رمز ورود به ایمیل شما ارسال می‌شود که به وسیله آن می‌توانید به حساب خود در بروکر وصل شوید. برای این کار متاتریدر را باز کرده و بر روی گزینه‌ی Accounts کلیک راست کرده و گزینه Open an Account را انتخاب می‌کنید.

در صفحه‌ی باز شده سرور مربوطه را انتخاب کرده و Next می‌کنید. در صفحه‌ی باز شده تیک مربوط به Existing Trade Account را زده و شماره کاربری و رمز عبور ارسال شده به ایمیل خود را وارد می‌کنید. در پایان بر روی دکمه‌ی Finish کلیک کرده و بدین ترتیب حساب متاتریدر شما ساخته خواهد شد. 

مقایسه‌ی متاتریدر ۴ و ۵ با یکدیگر

در متاتریدر ۴ از زبان برنامه‌نویسی MQL4 استفاده شده اما زبان برنامه‌نویسی متاتریدر۵، MQL5 است. به طور کلی متا تریدر ۵ حرفه‌ای‌تر از متاتریدر ۴ بوده و محدودیت‌های متاتریدر ۴ را ندارد. با این حال متاتریدر ۴ ساده‌تر و آسان‌تر است.

در متاتریدر ۵ علاوه بر قابلیت مشاهده‌ی عمق بازار سهام pink sheet می‌توان قرارداد‌های آتی و سهام را نیز خریداری کرد. متاتریدر ۴ را می‌توان برای معاملات خارج از بورس و سیستم هجینگ استفاده کرد در حالی که در متاتریدر ۵ معاملات داخلی بورس، قراردادهای آتی، سهام pink sheet و سیستم نتینگ قابل دسترس است. از تفاوت‌های دیگر متاتریدر ۵ نسبت به ۴ در وجود پشتیبانی از خدمات ابری می‌توان نام برد.

با این حال متاتریدر ۴ سابقه بیشتری داشته و مکمل‌های بیشتری را پشتیبانی می‌کند و همچنان محبوب‌تر از متاتریدر ۵ با وجود بهره بردن از سیستم حرفه‌ای‌تر نسبت به متاتریدر ۴ بودن است. افرادی قصد ورود به بازار‌های مالی را دارند می‌توانند با دانلود متاتریدر ۴ از امکانات فوق العاده‌ی این پلتفرم استفاده بببرند. 

دلیل استفاده از متاتریدر ۴ در مقابل سایر پلتفرم‌های معاملاتی

بر اساس دلایلی که در ادامه آورده خواهد شد استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها پیشنهاد می‌شود. 

وجود تاریخچه‌ی معاملاتی

با استفاده از تاریخچه‌ی معاملاتی کاربران قادر خواهند بود معاملات گذشته‌ی خود را در گذشته مشاهده کرد و با توجه به آن‌ها به تغییر یا بهبود بخشیدن استراتژی‌های خود بپردازند. 

آسان بودن دانلود متاتریدر ۴ و نصب آن

کاربران به راحتی و همانطور که در قبل اشاره کردیم می‌توانند متاتریدر مورد نظر خود را دانلود و نصب کرده و از امکانات آن به راحتی استفاده کنند. 

خدمات معاملاتی ویژه 

با دانلود متاتریدر ۴ می‌توانید از خدماتی چون حد ضرر، بای اوردر، سل اوردر و بسیاری دیگر استفاده کنید. 

انجام معاملات خودکار و امکان بارگذاری اسکریپت

یکی دیگر از ویژگی‌های متاتریدر آن است که معامله گران می‌توانند در آن اوردرگذاری کرده و به محض رسیدن قیمت به نقطه‌ی مورد نظر معامله به صورت خودکار باز شود. بارگذاری اسکریپت نیز در این پلتفرم امکان‌پذیر است. 

مشاهده نمودار‌ها و نوسانات قیمت

در متاتریدر ۴ کاربران امکان مشاهده یک یا چند نمودار مختلف را داشته و از این طریق می‌توانند همزمان چند معامله و نوسانات قیمت آن‌ها را زیر نظر قرار دهند. 

تنوع نماد‌های قابل معامله

در متاتریدر ۴ کاربران می‌توانند تعداد زیادی نماد معاملاتی را مشاهده کرده و اقدام به خرید و فروش آن‌ها کنند. 

قابلیت مولتی تریدر

در متاتریدر ۴ این امکان برای کاربران وجود دارد که با استفاده از قابلیت مولتی تریدر همزمان یک معامله با حجم یکسان و یا غیر یکسان را در چند حساب مختلف مدیریت کرده و تنها با فشردن یک کلیک اقدام به باز کردن یا بستن تمام یا برخی از معاملات در حساب‌های مختلف کنند. این قابلیت مختص متاتریدر ۴ بوده که کاربران با دانلود متاتریدر ۴ می‌توانند از آن بهره ببرند. 

images_1689765205_64b7c555ed485

متاتریدر ۴ از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ 

پس از دانلود متاتریدر ۴ و نصب آن با شش بخش اصلی در پلتفرم مواجه می‌شوید که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت. 

منوی کاربردی

منو در متاتریدر ۴ بخشی است که کلیه کارهایی که یک معامله‌گر نیاز دارد انجام دهد، از این منو امکان‌پذیر است. این نوار در بالاترین قسمت صفحه قابل دسترسی است. 

نوار ابزار

در زیر منو یک نوار وجود دارد که اصطلاحا نوار ابزار نامیده می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق آن به بخش‌هایی که بیشترین کاربرد را دارند مانند دوره زمانی، ابزار‌های تکنیکال، تغییر شکل نمودار و قسمت زوم دسترسی داشته باشند. 

دیده بان

در زیر نوار ابزار و سمت چپ صفحه‌ی اصلی یک کادر عمودی قرار دارد که درون آن نماد‌های معاملاتی موجود را مشاهده و یا نماد مورد نظر را به لیست خود اضافه کنید. علاوه بر این با کلیک راست بر روی این کادر صفحه‌ای باز می‌شود که در آن امکان انجام عملیات متفاوتی را کسب خواهید کرد. 

ناوبر

در زیر دیده بان یک کادر عمودی دیگر وجود دارد که اطلاعات حساب، برنامه‌های نصب شده مانند اندیکاتور‌ها دسترسی داشته و اسکریپت‌های خود را در این بخش می‌توانید نصب و راه اندازی کنید. 

ترمینال

در پایین صفحه اصلی متاتریدر ۴ بخشی به نام Terminal وجود دارد که پوزیشنها، تاریخچه‌ی حساب و معاملاتی که در حال اجرا شدن هستند و یا به اتمام رسیده‌اند و اوردر‌های شما را نمایش می‌دهد. این برگه جایی است که در واقع معامله گران می‌توانند معاملات خود را مدیریت کرده و تغییرات لازم را اعمال کنند. از طرفی دسترسی به رویدادهای و خبرهای مربوط به بازار نیز از طریق این برگه امکان‌پذیر است. 

فضای نمودار

این بخش که بزرگترین بخش در صفحه‌ی اصلی متاتریدر ۴ است کاملا مشخص بوده و شما می‌توانید نمودار‌های مختلف را در آن مشاهده کرده و بر روی آن تحلیل کنید. این بخش به صورت قالب‌بندی بوده و امکان تغییر قالب‌ها نیز وجود دارد. 

سخن آخر

در این نوشته با نحوه‌ی دانلود متاتریدر ۴ و بخش‌های مختلف آن آشنا شدیم. همانطوری که متوجه شدیم متاتریدر ۴ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی حال حاضر بوده که به عنوان یک رابط بین کارگزاری و بازار معاملاتی عمل می‌کند. متاتریدر ۴ رابط کاربری راحتی داشته و با یک آموزش ساده هر معامله‌گری را در مدیریت معاملات خود یاری می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد