//
کدخبر: ۴۷۴۳۷۰ //
در کنگو اتفاق افتاد؛

اعتراضات خونین زندانیان ؛ ۱۲۹ کشته

درگیری خونین در بزرگترین زندان کنگو به کشته شدن دست‌کم ۱۲۹ نفر منجر شد. زندانیان در اعتراض به شرایط نامناسب زندان، اقدام به شورش کرده و تلاش کردند از زندان فرار کنند. نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع وارد عمل شدند که به تیراندازی و درگیری‌های گسترده انجامید.

اعتراضات خونین زندانیان ؛ ۱۲۹ کشته
به گزارش فرتاک نیوز،

در یکی از خونین‌ترین رویدادهای اخیر در کنگو، دست‌کم ۱۲۹ زندانی در جریان تلاش برای فرار از زندان ماکالا، بزرگترین زندان این کشور، جان خود را از دست دادند. این حادثه که در پی اعتراض زندانیان به شرایط نامناسب زندان رخ داد، بار دیگر توجه جهانی را به وضعیت اسفناک زندان‌های کنگو جلب کرد.

شروع ناآرامی‌ها و واکنش نیروهای امنیتی

بر اساس گزارش‌ها، زندانیان در اعتراض به ازدحام جمعیت، نبود امکانات بهداشتی و غذایی کافی، و همچنین طولانی شدن روند دادرسی، دست به شورش زده و تلاش کردند از زندان فرار کنند. نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع وارد عمل شدند که به تیراندازی و درگیری‌های گسترده انجامید.

آمار بالای تلفات و مجروحان

طبق اعلام مقامات کنگو، علاوه بر ۱۲۹ کشته، ده‌ها نفر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند. همچنین، گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز به برخی از زندانیان زن در جریان این درگیری‌ها منتشر شده است.

وضعیت اسفناک زندان‌های کنگو

زندان ماکالا، که ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ زندانی را دارد، در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار زندانی را در خود جای داده است. این وضعیت منجر به بروز مشکلات عدیده از جمله شیوع بیماری‌ها، گرسنگی و درگیری بین زندانیان شده است.

واکنش‌های بین‌المللی

سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل، دولت کنگو را به استفاده از زور بیش از حد و پنهان کردن آمار واقعی کشته‌ها متهم کرده‌اند. این سازمان‌ها خواستار تحقیقات مستقل در مورد این حادثه و بهبود شرایط زندان‌های کنگو شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد