//
کدخبر: ۴۴۷۹۹۱ //

درد را با ماساژ انگشتان تسکین دهید: راهنمای ماساژ برای هر نوع درد

آیا می‌دانستید که ماساژ برخی از نقاط خاص در انگشتان می‌تواند به تسکین انواع درد در بدن کمک کند؟ در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با ماساژ انگشتان خود، از سردرد و میگرن تا درد عضلات و مفاصل، به طور طبیعی و بدون نیاز به دارو، درد خود را تسکین دهید.

درد را با ماساژ انگشتان تسکین دهید: راهنمای ماساژ برای هر نوع درد
به گزارش فرتاک نیوز،

تفاوت طب سوزنی و طب فشاری در این است که هیچ سوزنی وجود ندارد و با انگشتان به نقاط خاصی از بدن شما فشار وارد می شود.

از طرف دیگر، رفلکسولوژی استفاده از ماساژ فشار درمانی در نواحی خاصی از دست و پا است. این ماساژها برای بهبود جریان انرژی، تسکین درد و بهینه سازی سلامت ما طراحی شده اند. نواحی خاصی از دست ها و پاها با نواحی خاصی از بدن ما و حتی اندام های خاصی مطابقت دارد.

این تئوری این است که علت درد در نواحی خاص معمولاً به دلیل انسداد انرژی است که مانع از سلامت و پر انرژی بودن ما می شود.

در اینجا لیستی از دردها و دردهایی که می توان از طریق طب فشاری و رفلکسولوژی، در خانه یا هر کجا که هستید، درمان کرد آورده شده است:

برای سردرد و میگرن

انگشتان ما (به استثنای انگشتان شست)، با اشاره ویژه به ناحیه پایه ناخن، می توانند برای تسکین درد سردرد ماساژ داده شوند. این کار را با تمرکز روی انگشتان اشاره و همچنین غشای بین انگشتان، شست و سبابه انجام دهید. انگشتان دست از دومی اغلب به عنوان دره هارمونی یاد می شود.

درمان فوری: برای تسکین درد انگشتان خود را ماساژ دهید

برای فشار و درد قفسه سینه

کف دست ها را به سمت خود بچرخانید و با انگشت شست و اشاره دست مقابل به نوک انگشت خود فشار وارد کنید.

هر نوک انگشت را به نوبت به مدت 1 تا 3 دقیقه نگه دارید و پس از پایان کار به آرامی ماساژ دهید. این کار درد قفسه سینه، سردرد، سرگیجه، فشار، گرفتگی بینی و گردن درد را تسکین می دهد.

برای تنش و درد گردن

مرکز هر انگشت را به نوبت ماساژ دهید و به انگشتان خود نگاه کنید.

 در حین انجام این کار، نوک انگشتان خود را مانند سر خود در نظر بگیرید، انگشتان خود را به سمت پایین حرکت دهید و بنابراین، گردن و شانه ها را کار خواهید کرد.

برای ناراحتی معده

تمام طول شست خود را ماساژ دهید و در این فرآیند آن را گرم کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، با انگشت شست گرم شده خود به مرکز کف دست خود فشار مستقیم وارد کنید و آن را برای چند دقیقه نگه دارید.

برای سرماخوردگی یا گلودرد

تمام طول انگشت شست خود را ماساژ دهید. از انگشت اشاره و شست دست دیگر خود برای اعمال فشار به دو طرف بند انگشتی استفاده کنید.

برای خستگی

با ماساژ کل دست خود شروع کنید، سپس همانطور که در عکس نشان داده شده است به نقطه انگشت وسط خود فشار مستقیم وارد کنید.

برای دردهای قاعدگی یا درد شکم

ابتدا تمام دست خود را به آرامی ماساژ دهید. به سمت ناخن انگشت اشاره خود فشار مستقیم وارد کنید، این کار را روی سمتی که نزدیک به انگشت شست است انجام دهید.

پس از انجام این کار، همانطور که در تصویر نشان داده شده است، به مکان دوم روی انگشت کوچک بروید.

نکات دیگر

1. قبل از شروع هر یک از این تمرینات، دستان خود را به مدت یک دقیقه مالش دهید تا انرژی و حساسیت در دست شما افزایش یابد. از انگشت اشاره و شست دست دیگر برای ماساژ و گرم کردن دقیق ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

2. توصیه ای که همیشه باید در نظر داشته باشید - "مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید و هیدراته بمانید." هیدراتاسیون کافی باعث سلامت بافت بهینه می شود و به بدن شما کمک می کند تا از شر سموم خلاص شود. به هر حال، بدن ما تقریباً به طور کامل از آب تشکیل شده است.

3. اگر باردار هستید از فشار عمیق روی غشای دست خودداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد