//
کدخبر: ۴۷۰۱۴۶ //
سلامت | اوتیسم!

رابطه مصرف استامینوفن در بارداری و اوتیسم در کودکان!

یک مطالعه جدید نشان داد استامینوفن در دوران بارداری با خطر ابتلا به اوتیسم، ADHD یا ناتوانی ذهنی در کودکان مرتبط نیست.

رابطه مصرف استامینوفن در بارداری و اوتیسم در کودکان!
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرغم یافته‌های قبلی که در مورد مصرف استامینوفن توصیه می‌کردند، کارشناسان گفتند که استفاده از آن بی‌خطر است و بهترین گزینه برای تسکین درد بارداری و تسکین تب است. عوامل ژنتیکی و محیطی متعددی وجود دارد که بر خطر اختلالات عصبی رشدی کودک تأثیر می گذارد.

بر اساس یک مطالعه جدید، استفاده از استامینوفن در دوران بارداری با افزایش شدید خطر ابتلا به اوتیسم، ADHD یا ناتوانی ذهنی در کودکان در تجزیه و تحلیل کنترل خواهر و برادر ارتباطی ندارد.

این یافته ها در منبع مورد اعتماد در تاریخ 9 آوریل در JAMA منتشر شد. محققان می‌خواستند بدانند که آیا استفاده از استامینوفن که با نام تجاری Tylenol در ایالات متحده در دوران بارداری فروخته می‌شود، خطراتی دارد یا خیر.

علیرغم ادعاهای قبلی مبنی بر توصیه به اجتناب از استامینوفن، متخصصان گفتند که استفاده از آن بی خطر است و بهترین گزینه برای تسکین درد بارداری و تسکین تب است. علاوه بر این، آنها توصیه می کنند از مصرف آسپرین و ایبوپروفن اجتناب کنید.

ترنر گفت: “وزن شواهد نشان می دهد که نسبت به سایر گزینه ها، استامینوفن احتمالا بی خطرترین مسکن برای زنان باردار است.” منبع معتبر FDAT به دلیل آسیب احتمالی کلیه جنین، از استفاده از آسپرین و NSAID مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم خودداری می کند.

این مطالعه جدید نشان می دهد که استامینوفن با توجه به اختلال طیف اوتیسم (ASD) بی خطر است.

ترنر اظهار داشت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از [استامینوفن] در دوران بارداری با منبع معتبر ADHD در فرزندان مرتبط است. با این حال، باید خطرات شرایطی را که استامینوفن برای آن مصرف می‌شود، در نظر گرفت. تب طولانی مدت مادر در دوران بارداری خود یک عامل خطر برای اوتیسم در فرزندان است.

یکی از مطالعه‌های قبلی منبع معتبر اثر قوی بر ASD برای تب مادر درمان‌نشده نشان داد، اما در درمان با کاهش‌دهنده تب هیچ تاثیری نداشت.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که درد همچنین می تواند بر سلامت روان مادر تأثیر بگذارد، که می تواند یک عامل خطر برای مشکلات سلامت روان کودک باشد. ترنر خاطرنشان کرد، بنابراین استفاده عاقلانه از استامینوفن برای این نشانه ها مناسب به نظر می رسد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد