//
کدخبر: ۴۷۴۱۲۷ //
سلامت | بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار در زنان چرا بیشتر از مردان است؟

اگر شما یکی از 30 تا 50 درصد زنانی هستید که بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند، تحقیقات جدید نشان می دهد که می تواند به یک مشکل سلامتی بزرگ تبدیل شود.

 بی اختیاری ادرار در زنان چرا بیشتر از مردان است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته محققان RUSH در مطالعه ای که در شماره ژانویه یائسگی منتشر شد، داشتن بی اختیاری ادرار مکرر و مقادیر نشت با احتمال بالاتر ناتوانی مرتبط است.

اغلب علائم بی اختیاری ادرار تا زمانی که آزاردهنده شوند یا فعالیت های فیزیکی یا اجتماعی را محدود کنند نادیده گرفته می شوند. از آنجا که این مطالعه نشان می دهد که بی اختیاری ادرار با ناتوانی همراه است، بررسی گزینه های درمانی در مراحل اولیه ممکن است به کاهش این نتیجه در زنان میانسال کمک کند.

او گفت که بی اختیاری ادرار بسیاری از زنان را در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از زنان هنگام عطسه یا سرفه ادرار نشت می کنند که به آن بی اختیاری استرسی می گویند.

او گفت: “هنگامی که عطسه یا سرفه می کنید، فشار مکانیکی از ناحیه شکم شما وجود دارد که بر اسفنکتر غلبه می کند و شما نشت می کند.”

برخی دیگر از بی اختیاری فوری رنج می برند، که یک میل شدید به ادرار کردن است، مانند زمانی که به دستشویی نزدیک می شوند. دوگان گفت، زنانی که هر دو را تجربه می کنند، چیزی به نام بی اختیاری ادرار مختلط دارند.

محققان میزان و فراوانی بی اختیاری را در نظر گرفتند و اینکه آیا شرکت کننده در مطالعه بی اختیاری استرسی، بی اختیاری فوری یا هر دو را داشت.

سپس محققان ناتوانی را با مقیاس ارزیابی ناتوانی سازمان جهانی بهداشت به عنوان نتیجه مورد نظر اندازه گیری کردند.

دوگان گفت: “ما دریافتیم که بی اختیاری مختلط بیشترین ارتباط را با ناتوانی دارد، همراه با بی اختیاری روزانه و مقادیر بیشتر بی اختیاری.”

دوگان به ایجاد برنامه ای برای سلامت شکم و لگن در RUSH کمک کرد که چندین نوع بیماری از جمله بی اختیاری ادرار را درمان می کند. هر بیمار برای تعیین علل و گزینه های درمانی معاینه می شود. به عنوان مثال، ماهیچه ها برای کشف اینکه آیا نوارهای سفت در عضلات باعث بی اختیاری می شود یا اینکه عضلات ضعیف مقصر هستند، ارزیابی می شوند.

دوگان گفت: “در مورد عضلات سفت، یک زن ممکن است سعی کند با ورزش بیشتر ماهیچه ها را سفت کند، بدون اینکه بداند ممکن است بی اختیاری بی اختیاری را بدتر کند.” ماهیچه‌های کف لگن از اندام‌های لگن حمایت می‌کنند و مشکلات ارگان‌ها می‌تواند منجر به مشکلات عضلانی شود یا بالعکس. ممکن است یک بیمار به دلیل آرتریت لگن دچار بی‌اختیاری ادرار شود، دیگری به دلیل زایمان دشوار یا می‌تواند ناشی از درمان سرطان باشد، برای مثال، پرتودرمانی در ناحیه لگن. ناحیه لگن.”

تعدادی از علل بالقوه یا حتی ترکیبی از علل بی اختیاری وجود دارد. داده های مورد استفاده از یک کارآزمایی بالینی بزرگتر به نام SWAN (مطالعه زنان در سراسر کشور) بود که شامل بیش از 1800 شرکت کننده بود. SWAN در سال 1994 با هفت سایت در سراسر ایالات متحده برای شناسایی تغییراتی که در دوران گذار یائسگی در زنان میانسالی رخ می دهد و اثرات آنها بر سلامت بعدی و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سن آغاز شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد