//
کدخبر: ۴۷۴۲۶۵ //
سلامت| دیابت

آیا داروهای دیابتی باعث لاغری میشود؟

داده‌های محققان استرالیایی می‌تواند تا حدودی توضیح دهد که چرا آزمایش یک داروی جدید برای دیابت اخیرا متوقف شد، زیرا مشخص شد این دارو بسیار مؤثر است.

آیا داروهای دیابتی باعث لاغری میشود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نکته مهم این است که داده ها همچنین نشان می دهد که داروهای ضد چاقی مانند اوزمپیک چگونه عمل می کنند، که تا به امروز یک معما بوده است.

در اوایل نوامبر، کارآزمایی FLOW داروی semaglutide در مورد پیشرفت نارسایی کلیوی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماری مزمن کلیوی به دلیل اثربخشی دارو، زودتر از موعد مقرر متوقف شد. بخشی از منطق توقف کارآزمایی را می‌توان با تحقیقی به رهبری ملیندا کوگلان، دانشیار دانشگاه موناش، که امروز در مجله Kidney International منتشر شد، توضیح داد که نشان می‌دهد دارویی که هورمون خاصی GLP1 را هدف قرار می‌دهد، با یک گیرنده نیز تداخل دارد. به نام RAGE، برای کنترل آسیب کلیه که مشخصه دیابت نوع 2 است.

کشف اهمیت RAGE اهداف دارویی درمانی جدیدی را برای پیشگیری از بیماری کلیوی در افراد مبتلا به دیابت باز می کند. بیماری کلیوی دیابتی (DKD) در 40 درصد از افراد مبتلا به دیابت رخ می دهد. به گفته دانشیار کوگلان، چشم انداز DKD در دهه های اخیر در نتیجه بهبود کنترل قند خون و مدیریت فشار خون از طریق درمان های جدید بهبود یافته است، “با این حال، بخش قابل توجهی از افراد مبتلا به دیابت همچنان به مرحله پایانی بیماری کلیوی یا بیماری کلیوی پیشرفت می کنند. او گفت که در اثر یک حادثه قلبی عروقی زودرس می میرند.

“مطالعه ما راهی را برای پیشگیری بالقوه از بیماری کلیوی در افرادی که تاکنون به درمان مقاوم هستند، باز می کند.”

به گفته یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، پروفسور مارک کوپر، همچنین از دانشکده بالینی مرکزی دانشگاه موناش، کشف نحوه عملکرد گیرنده RAGE در دیابت، همچنین می‌تواند نحوه عملکرد داروی چاقی، اوزمپیک و داروهای مشابه که چاقی را هدف قرار می‌دهند، توضیح دهد.

تا به امروز ما می‌دانیم که این داروها که برای مقابله با دیابت ساخته شده‌اند، اما به کاهش وزن کمک می‌کنند، اما نحوه عملکرد آن‌ها به‌ویژه در کاهش عوارض دیابت از جمله بیماری کلیوی شناخته نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد