//
کدخبر: ۴۷۴۲۷۰ //
سلامت| دیابت

جلبک دریایی قهوه ای (BSC) به طور موثر خطر دیابت نوع ۲ (T۲D) را مدیریت می کند !

مطالعه ای در مجله Nutrients نشان داد که مصرف جلبک دریایی قهوه ای (BSC) به طور موثر خطر دیابت نوع 2 (T2D) را مدیریت می کند و سطح گلوکز خون را در بیماران تنظیم می کند.

جلبک دریایی قهوه ای (BSC) به طور موثر خطر دیابت نوع 2 (T2D) را مدیریت می کند !
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان دانشگاه ملی علم و فناوری سئول یک متاآنالیز را برای بررسی مزایا و معایب مصرف جلبک دریایی قهوه‌ای (BSC) به عنوان یک مداخله مدیریتی در برابر دیابت انجام دادند.

به گزارش دکتر نیوز، در این مطالعه آنها 23 مقاله قبلی در این زمینه را گردآوری و تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که BSC یک مکمل غذایی موثر در برابر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 (T2D) و به عنوان مداخله ای برای سطوح منظم گلوکز خون در بیماران مبتلا به این بیماری است. معیارهای گلوکز و T2D، از جمله هموگلوبین A1c (HbA1c)، گلوکز خون پس از غذا، و HOMA-IR (گلوکز خون ناشتا × انسولین ناشتا/ثابت)، همگی نتایج قابل توجهی را در مصرف جلبک دریایی قهوه‌ای در مقایسه با گروه کنترلی که این جزء را مصرف نمی‌کردند، نشان دادند. . این یافته ها جلبک دریایی قهوه ای را به عنوان یک جایگزین طبیعی، ایمن و نسبتاً ارزان برای مداخلات بالینی معمولی T2D برجسته می کند.

T2D و مداخلات غذایی در برابر این بیماری

تغییرات اخیر در رژیم غذایی و کاهش سطح فعالیت بدنی منجر به افزایش قابل توجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن، از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی (CVDs) و دیابت شده است. تحقیقات نشان داده است که ترکیبی از رفتارهای غذایی نامناسب و سبک زندگی بی تحرک، عوامل اصلی کمک کننده در خطر ابتلا به دیابت نوع دو (T2D) هستند، به طوری که بیش از 90 درصد موارد T2D در افرادی با شاخص توده بدنی غیرطبیعی بالا (BMIs) رخ می دهد.

دیابت که با اختلال در توانایی بدن در پردازش قند مشخص می شود، 10.5 درصد از کل بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را به یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان امروز تبدیل می کند. T2D نشان دهنده 98 درصد از کل موارد دیابت است و تخمین زده می شود که 530 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد و تعداد آنها هر سال افزایش می یابد. با توجه به اینکه T2D با مجموعه ای از بیماری های همراه بالقوه کشنده از جمله سرطان ها و CVD مرتبط است، هشدار دهنده است. در حالی که این بیماری به طور دائم قابل درمان نیست، مدیریت T2D شامل استفاده از انسولین، متفورمین و انواع مختلف سولفونیل اوره خوراکی است.

تحقیقات اخیر به طور فزاینده ای مزایای مداخلات غذایی را در کاهش خطر T2M و درمان بیماری پس از ایجاد نشان داده است. رژیم غذایی مدیترانه ای و مشتقات آن به ویژه در افزایش نتایج مثبت مداخلات بالینی T2D موثر بوده است. متأسفانه اکثر داروهای ضد دیابت خوراکی گران هستند و با عوارض جانبی زیادی همراه بوده اند. جستجوی زیستی برای داروهای جدید و طبیعی ضد دیابت ممکن است در اقیانوس‌های جهان به موفقیت رسیده باشد، با تحقیقات اخیر که نشان می‌دهد برخی از هزاران گونه جلبک دریایی قهوه‌ای موجود در آن‌ها ممکن است جایگزین‌های طبیعی و بدون عوارض جانبی برای درمان T2D معمولی باشند.

تصور می شود جلبک دریایی قهوه ای در طول تاریخ، به ویژه در آسیا، دارای فواید زیادی برای سلامتی از جمله ضد دیابت است. جلبک های دریایی سرشار از پروتئین ها، فیبرهای غذایی، کاروتنوئیدها، پلی ساکاریدها و پلی فنول ها هستند که غرب به سرعت در حال تبدیل آن ها به قوت ها و قرص هایی برای مبارزه با بیماری های مختلف یا فقط به عنوان یک مکمل غذایی است. تاکنون، بررسی‌ها و متاآنالیزهایی که فواید جلبک دریایی قهوه‌ای را به‌عنوان یک ضد دیابت ترکیب می‌کنند، وجود ندارد. بررسی بهتر پزشکان و بیماران T2D را با اطلاعات مورد نیاز برای ادغام جلبک‌های قهوه‌ای در برنامه‌های معمول رفتار بهداشتی آنها مجهز می‌کند.

در یافته های این مطالعه حتی اگر جلبک دریایی قهوه ای به طور قابل توجهی انسولین خون ناشتا (FBI) را تغییر نداد، اما با کاهش تقریباً 16.5٪ در گلوکز خون ناشتا (FBG) مشاهده شد. سطوح گلوکز خون پس از غذا (جمع آوری شده در 60، 90، و 120 دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض) نتایج مفید مشابهی را با کاهش گلوکز خون مشاهده شده در تمام نقاط زمانی تجزیه و تحلیل شده نشان می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد